LOL   -------------  www.lapsenoikeus.info  --------------------------  antti.heiskala@lapsenoikeus.info  ------------------------------------------  LOL - PÄÄSIVULLE
1.10.2009
Antti Heiskala
..........
.........
.........
 
liite
TUTKINTAPYYNTÖÖNI
POLIISILLE
30.9.2009

SEKÄ TUTKINTAPYYNTÖ
SUOMEN AMNESTY INTERNATIONALIN
TOIMINNASTA

Yleisradion ohjelmapolitiikasta

sekä

 
Tutkintapyyntö Suomen Amnesty
Internationalin toiminnasta
 




 
/ TUTKINTAPYYNTÖ 30.9.2009 


Yleisradion ohjelmapolitiikasta
 
Liitän alla olevan huomioni Yleisradion ohjelmapolitiikasta poliisille niin Yleisradion kuin presidentti Tarja Halosenkin yleisten yhtäläisten ihmisoikeuksien vastaisesta toiminnasta tekemääni tutkintapyyntöön.
 
Huomattava on, että tällä kertaa Yleisradioon on marsitettu kuulijoita harhaan johtamaan ja eriarvoiseen kohteluun, Syrjintään, selkeästi määriteltyä kansanosaa vastaan yllyttämään Suomen "Amnestyn" edustaja, Suomen Amnestyn  puheenjohtaja Jussi Förbom.
 
 
Suomen Amnesty Internationalin puheenjohtaja Jussi Förbom kirjoittaa Suomen Yleisradion ( siis valtion, siis meidän ) kustannuksella ja arvovallalla ylläpidetyillä sivuilla  mm. seuraavaa:
 


"Aivan liian usein annetaan tekijän kertoa, mitä muka on tapahtunut."
_________________________________________________________
-- Suomen Amnesty Internationalin puheenjohtaja, Jussi Förbom,  Suomen Yleisradiossa


( kyseinen  Yleisradion sivuilla julkaistu kirjoitus kokonaisuudessaan oheistettuna alempana tässä kirjeessä )
 
 
 




 
TUTKINTAPYYNTÖ
 Suomen Amnesty Internationalin toiminnasta
 
Kysyn poliisilta tässä samalla seuraavaa: Hoituuko tutkintapyyntö myös Suomen Amnesty Internationalin toiminnasta tässä samalla, vai teenkö siitä erillisen tutkintapyynnön?
Alla muutamia huomioita Suomen Amnestyn toiminasta.
 
 
 
 
POLIISILLE HUOMIOITAVAKSI:
 
Valtiollisten ns. tasa-arvoelimien osuus toteutetuissa ihmisoikeusloukkauksissa
 
 
Poliisin tulee huomioida tämän asian tutkintaa suorittaessaan myös valtiollisten ns. tasa-arvoelimien osuus tapahtuneessa sukupuolen ja iän perusteella syrjimisessä, toteutetuissa ihmisoikeusloukkauksissa. Oheistan lisää materiaalia tästä osuudesta myöhemmin
 
Poliisin on hyvä huomioida tämän asian tutkintaa suorittaessaan myös se kuinka kaikki nämä tässä tutkintapyynnössäni mainitsemani tahot ovat toimineet yhteistyössä, toinen toistaan tukien, näiden laittomuuksien eteenpäin viemiseksi, sekä toiminnan todellisten kasvojen peittelemiseksi julkisuudelta.


antti heiskala



suomen-amnesty-joku-raja-vetoomus.html

............................




----- Original Message -----
From: Antti Heiskala
To: kirjaamo.helsinki@poliisi.fi ; simo.kolehmainen@om.fi ; jorma.kalske@om.fi ; Olli.Saunanoja@om.fi ; pirkanmaa.sy@oikeus.fi ; jounijniskanen@helsinki.poliisi.fi ; ...............................  airi.hukkanen@om.fi ; jonna.turunen@poliisi.fi ; heikki.nousiainen@om.fi ; marjukka.litmala@om.fi ; elisa.valkama@om.fi ; markku.heiskanen@pakk.poliisi.fi ; marja.vuento@poliisi.fi ; janne.virkkunen@sanoma.fi ; presidentti@tpk.fi ; lapsiasiavaltuutettu@stm.fi ; mariakaisa.aula@stm.fi ; pirkko.makinen@stm.fi ; paivi.romanov@stm.fi ; liisa.hyssala@stm.fi ; tiina.astola@om.fi ; tytti.solantaus@stakes.fi ; vappu.taipale@stakes.fi ; sirpa.taskinen@stakes.fi ; vlaunis@utu.fi ; heta.gylling@helsinki.fi ; olli.haapala@utu.fi ; tuula.tamminen@pshp.fi ; mikael.jungner@yle.fi ; niina.laajapuro@amnesty.fi ; pentti.kotoaro@unicef.fi ; Inka Hetemäki ; irja.avonius@ykliitto.fi ; paivi.hirvela@om.fi ; hannele.varsa@stm.fi ; varanka@mappi.helsinki.fi ; tuija.brax@eduskunta.fi ; frank.johansson@amnesty.fi ; ilpo.kiiskinen@amnesty.fi ; amnesty@amnesty.fi ; hanna.hamalainen@unicef.fi ; tiina.perkiomaki@unicef.fi ; raisa.sulamaa@unicef.fi ; kirsti.dalman@unicef.fi ; mia.granqvist@unicef.fi ; veera.videnius@unicef.fi ; emili.osara@unicef.fi ; mari.hakojarvi@unicef.fi ; tuuli.lahti@unicef.fi ; liisa.susiluoto@unicef.fi ; sanna.merilainen@unicef.fi ; sara.park@unicef.fi ; karolina.roiha@unicef.fi ; santeri.ihalainen@unicef.fi ; minna.karvinen@unicef.fi ; marianne.kaspi@unicef.fi ; helena.laukko@ykliitto.fi ; hanna.juntunen@ykliitto.fi ; inka.leisma@ykliitto.fi ; taina.holappa@ykliitto.fi ; joonas.sarvamaa@ykliitto.fi ; mikko.sauli@ykliitto.fi ; kati.lyytikainen@ykliitto.fi ; susanna.mcglynn@unicef.fi ; ben.zyskowicz@eduskunta.fi .....................................................................; anni.sinnemaki@eduskunta.fi ; osmo.soininvaara@eduskunta.fi ; heikki.sariola@lskl.fi ; hannele.torronen@etu.inet.fi ; helena.hiila@vaestoliitto.fi ; raisa.cacciatore@vaestoliitto.fi ; maarit.tastula@yle.fi ; matti.virtanen@yle.fi ; susanne.paivarinta@yle.fi ; ruben@moskito-tv.fi ; kari.tervo@tarinatalo.fi ; satu.miettinen@yle.fi ; jan.andersson@yle.fi ; mika.pettersson@stt.fi ; hs.paakirjoitus@sanoma.fi ; hs.politiikka@sanoma.fi ; hs.kotimaa@sanoma.fi ; hs.kulttuuri@sanoma.fi ; hs.sunnuntai@sanoma.fi ; hs.kuukausiliite@sanoma.fi ; nyt@sanoma.fi ; hs.tanaan@sanoma.fi ; reetta.merilainen@sanoma.fi ; antti.virolainen@sanoma.fi ; kari.ylanne@sanoma.fi ; hannu.savola@sanoma.fi ; kimmo.oksanen@sanoma.fi ; tapio.sadeoja@sanoma.fi ; kimmo.pietinen@sanoma.fi ; mikko.paakkanen@sanoma.fi ; kari.kivela@iltalehti.fi ; Juhaveli.Jokinen@iltalehti.fi ; petri.hakala@iltalehti.fi ; matti.apunen@aamulehti.fi ; kari.hokkanen@ilkka.fi ; sinikka.valikoski@etelapohjanmaa-lehti.fi ; jorma.hernesmaa@esaimaa.fi ; risto.uimonen@kaleva.fi ; juha.tolonen@kaleva.fi ; isto.laaksonen@satakunnankansa.fi ; juha.luotola@satakunnankansa.fi ; max.arhippainen@hbl.fi ; barbro.teir@hbl.fi ; henri.forss@hbl.fi ; tapani.ruokanen@kuvalehdet.fi ; ismo.silvo@yle.fi ; ulla.martikainen-florath@yle.fi ; ari.jarvinen@yle.fi ; heikki.seppala@yle.fi ; gunilla.ohls@yle.fi ; minna.peltomaki@yle.fi ; ville.vilen@yle.fi ; heikki.vuohelainen@yle.fi ; helena.hiilivirta@yle.fi ; kari.manty@yle.fi ; juhani.nousuniemi@yle.fi ; riitta.pihlajamaki@yle.fi ; jari.lahti@yle.fi ; juha.rajamaki@yle.fi ; patricia.hognabba@yle.fi ; erva.niittyvuopio@yle.fi ; maaria.gronfors@yle.fi ; kimmo.sarlin@yle.fi ; sari.lehtinen@yle.fi ; eila.honkavaara@yle.fi ; marita.porrassalmi@yle.fi ; pekka.autio@yle.fi ; risto.degerman@yle.fi ; ari.alm@yle.fi ; jorma.honkanen@yle.fi ; hatakko.jorma@yle.fi ; ollipekka.heinonen @yle.fi ; seppo.harkonen@yle.fi ; hannu.olkinuora@yle.fi ; jukka.alho@yle.fi ; mariakaisa.aula@yle.fi ; jouni.backman@yle.fi ; gunvor.kronman@yle.fi ; velipekka.nummikoski@yle.fi ; raijasinikka.rantala@yle.fi ; paivi.istala@yle.fi ; heikki.piuhola@mtv3.fi ; timo.laukkio@mtv3.fi ; merja.yla-anttila@mtv3.fi ; jukka.mauno@mtv3.fi ; tuomas.tahvanainen@mtv3.fi ; pirjo.airaksinen@nelonen.fi ; ....................@nelonen.fi ; jussi.pulli@etu.inet.fi ; john.alatalo@khperhetyo.fi ; jussit@jussitpasila.com ; jukka.ihalainen@lahdenensijaturvakoti.fi ; u.kukkonen@kehittamisyhd.inet.fi ; kari.hallikainen@viola-vakivallastavapaaksi.fi ; eero.keinanen@oulunensijaturvakoti.fi ; m.repo70@luukku.com ; esa.kangasjarvi@ensiturvary-tre.net ; mikko.oranen@etu.inet.fimiika.lehtonen@ulapland.fi ; sepponen@tamperelainen.org ; marja.vuento@pronto.fi ; Suvi.Ronkainen@ulapland.fi ; eric.comet@gmail.com ; maria.guzenina@kolumbus.fi ; nina.af.e@kolumbus.fi ; jouni.sarkijarvi@ymparisto.fi ; katriina.nikkanen@stm.fi ; terttu.savolainen@stm.fi ; marja.tallavaara@stm.fi ; ismo.kainulainen@stm.fi ; matti.heikkila@stakes.fi ; juha.teperi@stakes.fi ; jari.sarasvuo@trainershouse.fi ; paivi.karkkainen@yle.fi ; johannes.koskinen@eduskunta.fi ; miika.lehtonen@gmail.com ; Antti Heiskala ; Jyrki Tarkkonen ; mia.marjomaki@kolumbus.fi ;
Sent: Sunday, September 27, 2009 5:44 PM
Subject: TANE sekä Suomen 'Amnesty' : "Aivan liian usein annetaan tekijän kertoa, mitä muka on tapahtunut"

 LOL   -------------  www.lapsenoikeus.info  --------------------------  antti.heiskala@lapsenoikeus.info  ------------------------------------------  LOL - PÄÄSIVULLE
Antti Heiskala
26.9.2009
LIITE edelliseen postiini:



kaksi kaverusta:
..

Suomen Amnesty:



 
"Aivan liian usein annetaan tekijän kertoa, mitä muka on tapahtunut"
 




.....





"Tasa-arvoasiain neuvottelukunta" ( TANE ) toteaa:



"Asia

Oikeusministeriön kansallinen ohjelma väkivallan vähentämiseksi

Tasa-arvoasiain neuvottelukunnan lausunto


Hyväksytty tasa-arvoasiain neuvottelukunnan kokouksessa 2/2005 29.4.2005."


".... Lopputuloksena voi olla uhrin kuolema, tai tekijän kuolema, sillä tutkitusti miehensä taposta tai murhasta tuomitut naiset ovat pääosin pitkän parisuhdeväkivallan uhreja.

Seuraavaan on tehtävänannon mukaisesti listattu tasa-arvoasiain neuvottelukunnan priorisoimat teemat koskien kansallista ohjelmaa väkivallan vähentämiseksi.

1 Naisuhritutkimus

Hallituksen tasa-arvo-ohjelmaan sisältyy naisiin kohdistuvan väkivallan 1997 tehdyn uhritutkimuksen uusiminen vuonna 2005. Tasa-arvoasiain neuvottelukunta korostaa tämän uhritutkimuksen toteuttamisen tärkeyttä. Kansainväliseen naisuhritutkimukseen osallistumista pidetään myös tärkeänä, mutta kansallinen tutkimus tulee priorisoida.

2 Uhrin syyllistäminen

TANE toteaa, että uhrin syyllistäminen ei ole hyväksyttävää.... "


...................




Suomen Amnestyn puheenjohtaja Jussi Förbom: "Aivan liian usein annetaan tekijän kertoa, mitä muka on tapahtunut"   

Hyvä olisi varmaankin tuomita Jussi Förbom ilman oikeudenkäytiä, tai edes mahdollisuutta kertoa omaa näkökulmaansa, Suomen "Amnestyn" mielestä. Ja mitä todennäköisimmin näin myös Suomen setavallan mielestä.



Maansa viranomaisten ja median toimintaa avoimesti halveksien,

antti heiskala
www.lapsenoikeus.info







....................................










RIKOLLISET PUUHISSAAN:




Suomen Yleisradio (valtio)
ja
Suomen 'Amnestyn' "asiantuntija"




Lainaus:
Etusivu


Väkivallan sietäminen tappaa!

Julkaistu To, 24/09/2009 - 10:44 satuku Oikeutta ihmisille!

Rakkaat lähimmäiseni, Suomessa vallitsee väkivallan kulttuuri! Täällä puukotetaan epäröimättä, kidutetaan henkisellä painostuksella, raiskataan kuka tahansa ja vähät välitetään toisen ihmisarvosta. Täällä surmataan, tapetaan ja murhataan, kännissä ja selvin päin. Täällä myös kuvitellaan, että väkivalta on meihin jo geeneissä istutettu, että silmitön kajoaminen toiseen on väistämätön kohtalo. Mutta ei se ole niin, sillä mitään ei ole ennalta määrätty.

Suomessa tavallinen mies saattaa olla despootti, joka törkeästi alistaa puolisonsa valtansa alle. Hän voi tehdä sen niin, ettei kukaan näe tai edes aavista, ettei yhtäkään mustelmaa nouse iholle. Hän vaatii ehdotonta kuuliaisuutta, ja kaikki, mitä vaimo tekee, voi olla tekosyy kiristää otetta. Ja vaikka yhtäkään iskua ei lävähtäisi, on kyse hirvittävästä väkivallasta.

Suomessa tavallinen mies saattaa olla myös hirviö, joka lyö naiselta hampaat sisään, iskee silmän umpeen ja riuhtoo jäsenet sijoiltaan. Ja lapset katsovat vieressä, piiloutuvat ääneti sängyn alle ja pelkäävät liikaa kertoakseen kenellekään.

Väkivalta on sietämätöntä, epäinhimillistä ja tappavaa. 20 naista, 20 naista armaat lähimmäiseni, kuolee joka vuosi siksi, että entinen tai nykyinen puoliso lyö, hakkaa, paiskoo ja puukottaa. Eikä yhteiskunta reagoi juuri mitenkään.

Vaan nyt, nyt tämän on muututtava! Viranomaisten, terveyden ammattilaisten ja julkisten vastuunkantajien asennevammat on murrettava! Aivan liian usein nostetaan vielä kädet pystyyn tai tuijotetaan lyöjän promilleja. Aivan liian usein annetaan tekijän kertoa, mitä muka on tapahtunut. On niin vaivatonta unohtaa, ettei ihminen henkihieverissään pysty puolustamaan itseään.

Kyvyttömyys auttaa on aivan yhtä raukkamaista kuin kyvyttömyys olla lyömättä. Jos yhteiskunta ei auta, se syyllistyy itse henkiseen väkivaltaan ja pelon laillistamiseen. Mutta pelolle me emme saa antaa valtaa.

» kommentoi (Huom. Kirjautumatta jätetyt kommentit päätyvät ensin hyväksymisjonoon)






Lainaus:


Suoraa puhetta ihmisoikeusasioista. Jussi Förbom väittää, että Suomi loukkaa ihmisoikeuksia!

YLE Radio 1 lauantaisin klo 12.15 - 13.57.

Osallistu keskusteluun tällä sivulla tai soita suoraan lähetykseen
p. 09 - 144 800.







Suomen 'Amnesty' käräjille ihmisoikeusrikoksista?  





"Suoraa puhetta ihmisoikeusasioista. Jussi Förbom väittää, että Suomi loukkaa ihmisoikeuksia!"




Lukijalleni on varmaan
jo selvinnyt että minä väitän juuri samaa, ja väitän juuri samaa myös  niin Suomen "Amnestystä" kuin sen puheejohtajasta Jussi Förbomistakin. He ovat silkkoja ihmisoikeusrikollisia, tietoisesti valehtelevia roistoja jotka toimivat Suomen valtion suojeluksessa.

Seuraavassa linkissä eräs niistä äärimmäisen vakavista ihmisoikeusrikoksista joihin Suomen "Amnesty" ja Jussi Förbom on osaltaan syyllinen.
http://www.lapsenoikeus.info/KANTELU-OIKEUSKANSLERILLE-lapsen-oikeuksien-sopimuksen-suomennoksesta.html
( linkistä ilmenevä, seurauksineen, on selvästi vakavin ihmisoikeusloukkaus itsenäisen Suomen valtion historiassa.
Tarja Halosen tuotoksia. )





Suomen valtio ja Suomen 'Amnesty'
( rikollisesti toimiva )


Jeff Hearnia ja hänen "Miehen työ-palkintoaan koskeva, Vihreästä langasta sensuroitu keskustelu:
http://www.lapsenoikeus.info/jeff-hearn-teki-miehen-tyon-vihreasta-langasta-sensuroitu-keskustelu.html






Natsi-Saksa ja Punainen Risti

http://www.lapsenoikeus.info/natsisaksa-ja-punainen-risti-suomen-amnesty-ja-suomen-unicef.html




antti heiskala
www.lapsenoikeus.info







 ( alla olevat linkit nopeasti tähän liitettyjä / niiden järjestys  ym. vielä sen kummemmin selkiyttämättä )


suomen-amnesty-joku-raja-vetoomus.html

selvityspyynto-poliisille-yleisradio-ja-toimittaja-anne-moilanen.html

liite-selvityspyynto-poliisille-fw-linkit-korjattuna-ja-kuvan-kanssa.html

selvityspyynto-poliisille-kuka-kantaa-vastuun.html

vastineeni-tulta-munille!-moilasen-vakivalta-manifestit.html

VASTINEENI-viite-8010_R_124395_09-tulta-munille-kampanja-ja-uhkailu.html

yleisradion-toiminnasta-ihmisoikeusrikoksista-ja-niiden-tukemisesta.html

valinpitamattomyys-ja-vaikeneminen-YKn-yleissopimus-lapsen-oikeuksista-TASA-ARVOPANELI-ja-lapsen-oikeudet.html

http://www.lapsenoikeus.info/KANTELU-OIKEUSKANSLERILLE-lapsen-oikeuksien-sopimuksen-suomennoksesta.html

kantelu-viranomaistoiminnasta-hedelmoityshoitolain-valmistelun-yhteydessa.html

valkoisten-liljojen-maassa-nalkalakossa.html

tiedetta-rahkosen-repen-hakista-jatetaan-kaveri-isanmaasarjasta.html

the-equality-policy-of-finland-under-the-rule-of-tarja-halonen.html

oikeusjarjestelmamme-tilasta-maltillinen-ja-rakentava-kysymys.html

nain-se-kay-teinipoika-vanhanen..html


yleisradion-ohjelmapolitiikka-tulta-munille!-ja-SUOMALAINEN-PERHEVAKIVALTA.html


naisjarjestojen-antamia-tiedotteita-vakivaltatutkimukseen-liittyen.html


SEMINAARIKUTSU-vanhemmuus-sukupuoli-ja-vakivalta.html

natsisaksa-ja-punainen-risti-suomen-amnesty-ja-suomen-unicef.html

suomen-amnesty-tane-ja-jeff-hearn-karajille-ihmisoikeusrikkomuksista.html

suomen-valtion-lapsi-takakonttiin-menetelma-anton-salonen-ja-lapsikaappaus-syyttaja-mika-makinen.html

suomen-valtion-tasa-arvopolitiikka-feministinen-hegemonia-kaaviokuva.html

suomen-valtion-tulta-munille-feminismi-'SUKUPUOLTEN-SOTA'.html

SENSUURIN-SANOMAT-Helsingin-sensuroidut-Sanomat.html  ( tämä linkki lisätty jälkeenpäin )

suomi-ei-puutu-pedofiilipuolueen-perustamiseen.html

tarja-halonen-puhui-yk-ssa-ihmisoikeuksista-valtiojohtomme-vaarentama-ihmisoikeussopimus
-juhlavuosi-2009-suojelijana-tarja-halonen.html

ministeri-katainen-ja-ministeri-wallin-nyt-otamme-sukupuolisilmalasit-kayttoon.html

johanna-korhonen-ja-ihmisoikeudet-kauhistus-johannakorhosia-paatoimittajina.html

Oppeja-sukupuolten-maarista.html

missaan-ei-sanota-etta-lapsella-olisi-oikeus-isaansa-sitten-lapsella-vain-on-kaksi-aitia-presidentti-tarja-talonen.html

lapsiasiavaltuutetun-kieltaytyminen-virkavelvollisuudet.html

feministinen-huumori-ja-journalistin-etiikka.html

nimittain-akuliina-saarikosken-hassu-hattu
-heteroseksuaalisuus-on-nimittain-maailman-epavakain-konstruktio-
kerettilaisen-vinkki-paaministeri-matti-vanhanen.html

Vastaukseni-hallituksen-oikeusPOLIITTINEN-selonteko-oikeusministeri-tuija-brax.html

vaatimus-tasa-arvoviranomaisten-tasa-arvoisiksi-saattaminen-kantelu-oikeuskanslerille-
ja-lausuntopyynto-tasa-arvovaltuutetulle-jaakko-jonkka-pirkko-makinen.html

HAASTE-mediapaivat-vaikeneva-kyla.html

kuule-YLE-kuka-tasta-jokavuotisesta-isien-ilahduttamisesta-YLEssa-oikein-vastaa.html

hys-hys-tarja-halosen-rikkoma-vaarennetty-ihmisoikeussopimus-kaikki-teeskentevat-nukkuvansa.html

tasa-arvoministerimme-jakoi-vuoden-isa-palkinnon-isansa-surmaavasta-pojasta-kirjan-kirjoittaneelle-miehelle.html

the-finnish-FALSIFICATION-of-the-convention-on-the-rights-of-the-child.html

the-mother-can-also-be-the-father-finnish-lawmaking-at-its-very-best-the-president-of-finland-tarja-halonen-gaytoday.html

valtakunnallinen-isan-kieltamisprojekti-ei-laillisuusvalvontaa.html

rkp-sdp-homopolitiikka-ja-hoitoaineet.html

Suomalaisesta-sukupuolifasismista-LEIKKAUKSIA-vakivallasta.html

kyselylomake-tapaus-juha-holma.html

onko-juutalainen-hairinnyt-tai-uhkaillut-sinua.html


laaketieteellisen-etiikan-asiantuntija-professori-veikko-launis-HS-paakirjoitus-5.2.2009
-vs-legal-protection-of-the-child-before-as-well-as-after-birth.html

feminismi-yleisradion-naisasialiitto-unionin-ja-anne-moilasen-&-kumppanien-
vuodesta-toiseen-propagoiman-tulta-munille-miesvihan-tuloksia.html

rikos-ja-rangaistus-a-tribute-to-professor-jeff-hearn-kunnianosoitus-professori-jeff-hearnille.html


( pari double-linkkiä poistettu jälkeenpäin )






..............................................................

LOL

LOL -ETUSIVULLE







 LOL   -------------  www.lapsenoikeus.info  --------------------------  antti.heiskala@lapsenoikeus.info  ------------------------------------------  LOL - PÄÄSIVULLE
Antti Heiskala
30.9.2009

TUTKINTAPYYNTÖ
 POLIISILLE




"Kuolema heterokulttuurille"

-
Yleisradion toiminnasta



Pyydän poliisia aloittamaan tutkinnan niin
presidentti Tarja Halosen kuin Yleisradionkin  toiminnan lainmukaisuudesta.



 
"Puolueettoman" Yleisradion toiminnasta - "lähdesuoja"

Yleisradion, pääministeri Matti Vanhasen ja presidentti Tarja Halosen toiminnasta ja sen lainmukaisuudesta:

"YLEstä kerrottiin tiedotteen julkaisemisen jälkeen Iltalehdelle, että nyt julkaistut tiedot ovat kaikki, mitä taustoista voidaan kertoa ilman että lähde vaarantuu."

 
Eli jossain kykkii joku anonyymi pelkuri joka katsoo asiakseen erottaa pääministerin "puolueettoman" Yleisradion avulla (  tai siis YLE katsoo asiakseen ), esittämällä anonyyminä väitteen pääministerin vilpillisestä toiminnasta. Väitteen esittäjän "lähdesuoja" on niin tärkeä, ettei hän viitsi nimeään paljastaa.
 Ihminen voidaan siis laittaa löysään hirteen killumaan ja erottaa virastaa pelkkien huhujen perusteella, yhteisin verorahoin kustannetun Yleisradion innokkaalla "puolueettomalla" tuella. Erottaja ja Yleisradio saa piiloutua "lähdesuojan" taakse silloin kun Yleisradio tekee  politiikkaansa. 
 
Missä mennään YLE?  Esitin eilenkin - ja nimenomaan omalla nimelläni, lähdesuojaa en todellakaan tarvitse - aikamoisia asioita presidentti Tarja Halosen menneisyydestä, ei voisi "Kuolema heterokulttuurille" -Yleisradiota vähempää kiinnostaa. Eilen lähettämäni postini on oheistettuna myös tässä kirjeessäni alempana. 
 Eikä tähän juttuun tarvittu minkäänlaista lähdesuojaa. Silti Suomen Yleisradio kieltäytyy asiaa edes huomaamasta, tutkimasta, saati sitten että se nostaisi nämä väitteet esiin "lähdesuojan" takaa.
 
Suomen Yleisradio on häpeäksi suomalaiselle tiedonvälitykselle ja suomalaiselle ihmisten yhdenvertaisuuden periaatteelle rakentuvalle yhteiskunnalle, suuri taakka tasa-arvollemme, demokratiallemme. Se tästä vielä puuttuisi, että ihmisille määrättäisiin pakollinen "mediamaksu" Yleisradiomafian selkeän yksipuolista ja usein heitä itseään vastaan suunnattua poliittista toimintaa kustantamaan.

Presidentti Tarja Halosen toiminta puolestaan, jokainen voi itse arvioida sitä mistä siinä on ja on ollut kyse mm. eilen teille lähettämääni, myös alle oheistettuun postiini ja sen sisältämiin lainauksiin rikoslaistamme tutustuen. 



antti heiskala
www.lapsenoikeus.info
.



Kantelu oikeuskanslerille YK:n lapsen oikeuksien sopimuksen suomennoksesta

...........................


katso lisää Suomineidon morsiamesta tästä:

Suomineidon morsian - Akuliina Saarikoski ja kuolema heterokulttuurille / YLE

Tappajan nauru - "en voi suositella kenellekään Yleisradion lupamaksujen maksamista"

akuliina-saarikoski-on-seuraava-anne-moilanen-vihreasta-langasta-sensuroitu-keskustelu.html

Poliittinen lesbolaisuus - lesbofeminismi Suomessa - kytköksiä poliitikkoihimme



LOL


LOL -ETUSIVULLE

 






----- Original Message -----
From: Antti Heiskala
To: kirjaamo.helsinki@poliisi.fi ; simo.kolehmainen@om.fi ; jorma.kalske@om.fi ; Olli.Saunanoja@om.fi ; pirkanmaa.sy@oikeus.fi ; jounijniskanen@helsinki.poliisi.fi ; ...............................  airi.hukkanen@om.fi ; jonna.turunen@poliisi.fi ; heikki.nousiainen@om.fi ; marjukka.litmala@om.fi ; elisa.valkama@om.fi ; markku.heiskanen@pakk.poliisi.fi ; marja.vuento@poliisi.fi ; janne.virkkunen@sanoma.fi ; presidentti@tpk.fi ; lapsiasiavaltuutettu@stm.fi ; mariakaisa.aula@stm.fi ; pirkko.makinen@stm.fi ; paivi.romanov@stm.fi ; liisa.hyssala@stm.fi ; tiina.astola@om.fi ; tytti.solantaus@stakes.fi ; vappu.taipale@stakes.fi ; sirpa.taskinen@stakes.fi ; vlaunis@utu.fi ; heta.gylling@helsinki.fi ; olli.haapala@utu.fi ; tuula.tamminen@pshp.fi ; mikael.jungner@yle.fi ; niina.laajapuro@amnesty.fi ; pentti.kotoaro@unicef.fi ; Inka Hetemäki ; irja.avonius@ykliitto.fi ; paivi.hirvela@om.fi ; hannele.varsa@stm.fi ; varanka@mappi.helsinki.fi ; tuija.brax@eduskunta.fi ; frank.johansson@amnesty.fi ; ilpo.kiiskinen@amnesty.fi ; amnesty@amnesty.fi ; hanna.hamalainen@unicef.fi ; tiina.perkiomaki@unicef.fi ; raisa.sulamaa@unicef.fi ; kirsti.dalman@unicef.fi ; mia.granqvist@unicef.fi ; veera.videnius@unicef.fi ; emili.osara@unicef.fi ; mari.hakojarvi@unicef.fi ; tuuli.lahti@unicef.fi ; liisa.susiluoto@unicef.fi ; sanna.merilainen@unicef.fi ; sara.park@unicef.fi ; karolina.roiha@unicef.fi ; santeri.ihalainen@unicef.fi ; minna.karvinen@unicef.fi ; marianne.kaspi@unicef.fi ; helena.laukko@ykliitto.fi ; hanna.juntunen@ykliitto.fi ; inka.leisma@ykliitto.fi ; taina.holappa@ykliitto.fi ; joonas.sarvamaa@ykliitto.fi ; mikko.sauli@ykliitto.fi ; kati.lyytikainen@ykliitto.fi ; susanna.mcglynn@unicef.fi ; ben.zyskowicz@eduskunta.fi .....................................................................; anni.sinnemaki@eduskunta.fi ; osmo.soininvaara@eduskunta.fi ; heikki.sariola@lskl.fi ; hannele.torronen@etu.inet.fi ; helena.hiila@vaestoliitto.fi ; raisa.cacciatore@vaestoliitto.fi ; maarit.tastula@yle.fi ; matti.virtanen@yle.fi ; susanne.paivarinta@yle.fi ; ruben@moskito-tv.fi ; kari.tervo@tarinatalo.fi ; satu.miettinen@yle.fi ; jan.andersson@yle.fi ; mika.pettersson@stt.fi ; hs.paakirjoitus@sanoma.fi ; hs.politiikka@sanoma.fi ; hs.kotimaa@sanoma.fi ; hs.kulttuuri@sanoma.fi ; hs.sunnuntai@sanoma.fi ; hs.kuukausiliite@sanoma.fi ; nyt@sanoma.fi ; hs.tanaan@sanoma.fi ; reetta.merilainen@sanoma.fi ; antti.virolainen@sanoma.fi ; kari.ylanne@sanoma.fi ; hannu.savola@sanoma.fi ; kimmo.oksanen@sanoma.fi ; tapio.sadeoja@sanoma.fi ; kimmo.pietinen@sanoma.fi ; mikko.paakkanen@sanoma.fi ; kari.kivela@iltalehti.fi ; Juhaveli.Jokinen@iltalehti.fi ; petri.hakala@iltalehti.fi ; matti.apunen@aamulehti.fi ; kari.hokkanen@ilkka.fi ; sinikka.valikoski@etelapohjanmaa-lehti.fi ; jorma.hernesmaa@esaimaa.fi ; risto.uimonen@kaleva.fi ; juha.tolonen@kaleva.fi ; isto.laaksonen@satakunnankansa.fi ; juha.luotola@satakunnankansa.fi ; max.arhippainen@hbl.fi ; barbro.teir@hbl.fi ; henri.forss@hbl.fi ; tapani.ruokanen@kuvalehdet.fi ; ismo.silvo@yle.fi ; ulla.martikainen-florath@yle.fi ; ari.jarvinen@yle.fi ; heikki.seppala@yle.fi ; gunilla.ohls@yle.fi ; minna.peltomaki@yle.fi ; ville.vilen@yle.fi ; heikki.vuohelainen@yle.fi ; helena.hiilivirta@yle.fi ; kari.manty@yle.fi ; juhani.nousuniemi@yle.fi ; riitta.pihlajamaki@yle.fi ; jari.lahti@yle.fi ; juha.rajamaki@yle.fi ; patricia.hognabba@yle.fi ; erva.niittyvuopio@yle.fi ; maaria.gronfors@yle.fi ; kimmo.sarlin@yle.fi ; sari.lehtinen@yle.fi ; eila.honkavaara@yle.fi ; marita.porrassalmi@yle.fi ; pekka.autio@yle.fi ; risto.degerman@yle.fi ; ari.alm@yle.fi ; jorma.honkanen@yle.fi ; hatakko.jorma@yle.fi ; ollipekka.heinonen @yle.fi ; seppo.harkonen@yle.fi ; hannu.olkinuora@yle.fi ; jukka.alho@yle.fi ; mariakaisa.aula@yle.fi ; jouni.backman@yle.fi ; gunvor.kronman@yle.fi ; velipekka.nummikoski@yle.fi ; raijasinikka.rantala@yle.fi ; paivi.istala@yle.fi ; heikki.piuhola@mtv3.fi ; timo.laukkio@mtv3.fi ; merja.yla-anttila@mtv3.fi ; jukka.mauno@mtv3.fi ; tuomas.tahvanainen@mtv3.fi ; pirjo.airaksinen@nelonen.fi ; ....................@nelonen.fi ; jussi.pulli@etu.inet.fi ; john.alatalo@khperhetyo.fi ; jussit@jussitpasila.com ; jukka.ihalainen@lahdenensijaturvakoti.fi ; u.kukkonen@kehittamisyhd.inet.fi ; kari.hallikainen@viola-vakivallastavapaaksi.fi ; eero.keinanen@oulunensijaturvakoti.fi ; m.repo70@luukku.com ; esa.kangasjarvi@ensiturvary-tre.net ; mikko.oranen@etu.inet.fimiika.lehtonen@ulapland.fi ; sepponen@tamperelainen.org ; marja.vuento@pronto.fi ; Suvi.Ronkainen@ulapland.fi ; eric.comet@gmail.com ; maria.guzenina@kolumbus.fi ; nina.af.e@kolumbus.fi ; jouni.sarkijarvi@ymparisto.fi ; katriina.nikkanen@stm.fi ; terttu.savolainen@stm.fi ; marja.tallavaara@stm.fi ; ismo.kainulainen@stm.fi ; matti.heikkila@stakes.fi ; juha.teperi@stakes.fi ; jari.sarasvuo@trainershouse.fi ; paivi.karkkainen@yle.fi ; johannes.koskinen@eduskunta.fi ; miika.lehtonen@gmail.com ; Antti Heiskala ; Jyrki Tarkkonen ; mia.marjomaki@kolumbus.fi ;
Sent: Tuesday, September 29, 2009 8:16 PM
Subject: Tarja Halonen ja Rikokset ihmisyyttä vastaan, sekä Väärentäminen ja mahdollinen Valtiopetos.

 LOL   -------------  www.lapsenoikeus.info  --------------------------  antti.heiskala@lapsenoikeus.info  ------------------------------------------  LOL - PÄÄSIVULLE
Antti Heiskala
29.9.2009




Tarja Halonen
ja

Rikokset ihmisyyttä vastaan,
sekä Väärentäminen, Valtiopetos.




Hienoa YLE,

( ja muu roskamedia )

Oikeusministerin ominaisuudessa toimiessaan nykyinen presidenttimme väärentää lapsia suojaavan ihmisoikeussopimuksen sitä "suomennettaessa" - oman viiteryhmänsä yli lasten ihmisoikeuksien käyviä etuoikeuksia ajaakseen -  itse itselleen keksimiä ja lapset vain tilaustuotteiksi alistavan lainsäädännön maan lainsäädäntöön ajaakseen - tällä laittomalla toimellaan samalla, sen sivutuotteena, maahan tuhansia lapsiuhreja vuosittain aiheuttaen.
 Mutta tämä ei voisi vähempää kiinnostaa maassa ylintä valtaa käyttäviä "Kuolema heterokulttuurille"
 Yleisradiota, sen virka-asemaansa väärinkäyttäviä pikku pomoja, ja Helsingin Sanomia.




Pääministeri Matti Vanhasen ja muidekaan poliitikkojen tekemisiä sen enempää puolustelematta,  sellaiseen ei ole mitään syytä, on kuitenkin sanottava, että presidentti Tarja Halosen toimissa on medialle tutkittavaa aivan toisen kokoluokan rikoksista.

Mutta kun niin hegemonisen ideologiansa vääristämälle medialle kuin "oikeuslaitoksellemmekin" näyttää olevan aivan ylivoimaista ymmärtää mitä seurauksia tällä mitä todennäköisimmin nimenomaan nykyisen presidenttimme vastuulla olevan ihmisoikeussopimuksen väärennöksellä on ollut, ja minkä kokoluokan rikoksesta asiassa on kyse, niin on kai sitten esimerkin vuoksi yksilöitävä muutama asiaan sisältyvä osa-alue /  Ihmisoikeussopimuksen "suomennoksesta" tahallaan - omaa etua tavoitellen - poistettu käsite : "LEGAL PROTECTION", before as well as after birth" - lapselle ihmioikeussopimuksella taattu oikeus LAKIIN PERUSTUVAAN OIKEUDELLISEEN SUOJAAN / SUOJELUUN, niin ennen syntymää kuin syntymän jälkeenkin. 



Kyllä minä sen ymmärrän, että teitä näissä suoraan lapsia vastaan tehdyissä rikoksissa joko tekijöinä, avunantajina, niiden hiljaisina hyväksyjinä ja niiden hyödyntäjinä on tuhansia ja tuhansia ihmisiä tässä maassa, joten on todennäköisintä että te jatkatte edelleen siten kuin tähänkin asti olette toimineet, eli rikoksen vaikenijoina, hyväksyjinä, avunantajina, hyödyntäjinä ja tekijöinä.






Selvyyden vuoksi lainaan muutaman pätkän Rikoslaistamme  / FINLEX :
Rikoslaki» 19.12.1889/39
............................

 


 

33 LUKU (24.8.1990/769)

Väärennysrikoksista

1 § (24.8.1990/769)
Väärennys

Joka valmistaa väärän asiakirjan tai muun todistuskappaleen tai väärentää sellaisen käytettäväksi harhauttavana todisteena taikka käyttää väärää tai väärennettyä todistuskappaletta tällaisena todisteena, on tuomittava väärennyksestä sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

Yritys on rangaistava. (13.6.2003/514)

2 § (24.8.1990/769)
Törkeä väärennys

Jos väärennyksessä

1) rikoksen kohteena oleva todistuskappale on yleiseltä kannalta tärkeä viranomaisen säilyttämä arkistoasiakirja tai viranomaisen pitämä yleinen rekisteri taikka jos todistuskappale on todistusarvoltaan muuten erityisen merkityksellinen tai

2) rikoksentekijä käyttää väärennysrikosten tekemistä varten hankittua teknistä laitteistoa taikka muuten toimii erityisen suunnitelmallisesti

ja väärennys on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä väärennyksestä vankeuteen vähintään neljäksi kuukaudeksi ja enintään neljäksi vuodeksi.

Yritys on rangaistava. (13.6.2003/514)


.......

4 § (13.6.2003/514)
Väärennysaineiston hallussapito

Joka ilman hyväksyttävää syytä

1) vastaanottaa, hankkii, kuljettaa tai pitää hallussaan väärän tai väärennetyn todistuskappaleen tai

2) valmistaa, vastaanottaa, hankkii, myy, luovuttaa tai pitää hallussaan sellaisen välineen tai tarvikkeen, jota voidaan perustellusti epäillä pääasiallisesti käytettävän väärennysrikosten tekemiseen,

on tuomittava väärennysaineiston hallussapidosta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.

....

6 § (24.8.1990/769)
Määritelmät

Todistuskappaleena pidetään tässä laissa asiakirjaa ja sen näköisjäljennöstä, merkkiä, leimaa, rekisterikilpeä, ääni- ja kuvatallennetta, piirturin, laskimen tai muun vastaavan teknisen laitteen tuottamaa tallennetta sekä automaattiseen tietojenkäsittelyyn soveltuvaa tallennetta, jos sitä käytetään tai voidaan käyttää oikeudellisesti merkityksellisenä todisteena oikeuksista, velvoitteista tai tosiasioista.

Todistuskappale on väärä, jos se todisteena käytettäessä on omiaan antamaan erehdyttävän kuvan alkuperästään tai antajansa henkilöllisyydestä.

Todistuskappale on väärennetty, jos sen sisältöä on oikeudettomasti muutettu jonkin todistelun kannalta merkityksellisen tiedon osalta.

7 § (13.6.2003/514)
Oikeushenkilön rangaistusvastuu

Väärennykseen, törkeään väärennykseen ja väärennysaineiston hallussapitoon sovelletaan, mitä oikeushenkilön rangaistusvastuusta säädetään

 
 
 .........................


 
 

11 luku (11.4.2008/212)

Sotarikoksista ja rikoksista ihmisyyttä vastaan


 
3 § (11.4.2008/212)
Rikos ihmisyyttä vastaan

Joka osana siviiliväestöön kohdistuvaa laajamittaista tai järjestelmällistä hyökkäystä

1) surmaa tai orjuuttaa toisen, käy hänellä kauppaa tekemällä tarjouksen, ostamalla, myymällä tai vuokraamalla taikka kiduttaa häntä tai aiheuttaa hänelle muulla tavoin suurta kärsimystä tai vaikean vamman taikka vahingoittaa vakavasti hänen terveyttään taikka tuhoaa väestöä asettamalla sitä tai sen osaa hävittäviä elinehtoja tai muulla tavoin,

2) karkottaa tai pakolla siirtää alueella laillisesti oleskelevaa väestöä,

3) vangitsee toisen tai muuten riistää häneltä vapauden kansainvälisen oikeuden perustavaa laatua olevien määräysten vastaisesti taikka aiheuttaa vapautensa menettäneen tahdonvastaisen katoamisen,

4) raiskaa toisen, orjuuttaa häntä seksuaalisesti, pakottaa hänet prostituutioon, raskauteen tai sterilisaatioon taikka harjoittaa häntä vastaan muuta vastaavaa törkeää seksuaalista väkivaltaa tai

5) harjoittaa rotuerottelua taikka vainoaa tunnistettavissa olevaa ryhmää tai yhteisöä poliittisen mielipiteen, rodun, kansallisuuden, etnisen alkuperän, kulttuurin, uskonnon tai sukupuolen perusteella taikka niihin rinnastettavilla muilla perusteilla,

on tuomittava rikoksesta ihmisyyttä vastaan vankeuteen vähintään yhdeksi vuodeksi tai elinkaudeksi.

Yritys on rangaistava.

 

4 § (11.4.2008/212)
Törkeä rikos ihmisyyttä vastaan

Jos rikoksessa ihmisyyttä vastaan

1) rikos kohdistuu suureen joukkoon ihmisiä,

2) rikos tehdään erityisen raa"alla, julmalla tai nöyryyttävällä tavalla taikka

3) rikos tehdään erityisen suunnitelmallisesti tai järjestelmällisesti

ja rikos on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä rikoksesta ihmisyyttä vastaan vankeuteen vähintään kahdeksaksi vuodeksi tai elinkaudeksi.

Yritys on rangaistava.


10 § (11.4.2008/212)
Kiihottaminen kansanryhmää vastaan

Joka yleisön keskuuteen levittää lausuntoja tai muita tiedonantoja, joissa uhataan, panetellaan tai solvataan jotakin kansallista, etnistä, rodullista tai uskonnollista ryhmää taikka niihin rinnastettavaa muuta kansanryhmää, on tuomittava kiihottamisesta kansanryhmää vastaan sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

11 § (11.4.2008/212)
Syrjintä

Joka elinkeinotoiminnassa, ammatin harjoittamisessa, yleisönpalvelussa, virkatoiminnassa tai muussa julkisessa tehtävässä taikka julkista tilaisuutta tai yleistä kokousta järjestettäessä ilman hyväksyttävää syytä

1) ei palvele jotakuta yleisesti noudatettavilla ehdoilla,

2) kieltäytyy päästämästä jotakuta tilaisuuteen tai kokoukseen tai poistaa hänet sieltä taikka

3) asettaa jonkun ilmeisen eriarvoiseen tai muita olennaisesti huonompaan asemaan

rodun, kansallisen tai etnisen alkuperän, ihonvärin, kielen, sukupuolen, iän, perhesuhteiden, sukupuolisen suuntautumisen tai terveydentilan taikka uskonnon, yhteiskunnallisen mielipiteen, poliittisen tai ammatillisen toiminnan taikka muun näihin rinnastettavan seikan perusteella, on tuomittava, jollei teko ole rangaistava työsyrjintänä tai kiskonnantapaisena työsyrjintänä, syrjinnästä sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.

12 § (11.4.2008/212)
Esimiehen vastuu

Sotilaallinen ja muu esimies tuomitaan 1, 3–7 ja 13 §:ssä tarkoitetusta teosta tai sen yrityksestä rangaistukseen kuin tekijä tai osallinen, jos tosiasiallisesti esimiehen määräysvallassa ja valvonnassa olevat joukot tai alaiset ovat syyllistyneet tekoon sen johdosta, että esimies on laiminlyönyt velvollisuutensa asianmukaisesti valvoa joukkojen tai alaisten toimintaa, ja jos:

1) esimies tiesi tai hänen olisi olosuhteiden perusteella pitänyt tietää, että joukot tai alaiset olivat tekemässä tai aikoivat tehdä kyseisiä rikoksia; eikä

2) esimies ryhtynyt käytettävissään oleviin tarpeellisiin ja häneltä kohtuudella vaadittaviin toimiin rikosten täyttymisen ehkäisemiseksi.

13 § (11.4.2008/212)
Alaisen rikoksen ilmoittamatta jättäminen

Sotilaallinen tai muu esimies, joka jättää ryhtymättä tarpeellisiin ja häneltä kohtuudella vaadittaviin toimiin saattaakseen viranomaisten tutkittavaksi tosiasiallisesti hänen määräysvallassaan ja valvonnassaan olevan alaisen tekemäksi epäillyn 1 tai 3–7 §:ssä taikka tässä pykälässä tarkoitetun rikoksen, on tuomittava alaisen rikoksen ilmoittamatta jättämisestä sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

Alaisen rikoksen ilmoittamatta jättämisestä ei kuitenkaan tuomita esimiestä, joka on osallinen alaisensa rikokseen taikka 12 §:ssä mainituin edellytyksin alaisen rikoksen tekijä tai siihen osallinen.




..........................




13 luku (21.4.1995/578)

Valtiopetosrikoksista

1 § (21.4.1995/578)
Valtiopetos

Joka tarkoituksenaan väkivaltaa käyttämällä tai sillä uhkaamalla tai siihen rinnastettavalla tavalla oikeudettomasti pakottamalla taikka valtiosääntöä rikkoen

1) kumota Suomen valtiosääntö tai muuttaa sitä taikka

2) muuttaa Suomen valtiojärjestystä

tekee teon, josta aiheutuu sanotun tarkoituksen toteutumisen vaara, on tuomittava valtiopetoksesta vankeuteen vähintään yhdeksi ja enintään kymmeneksi vuodeksi.

Valtiopetoksesta tuomitaan myös se, joka väkivaltaa käyttämällä tai sillä uhkaamalla syrjäyttää tai yrittää syrjäyttää tasavallan presidentin, valtioneuvoston tai eduskunnan taikka kokonaan tai osaksi estää tai yrittää estää niitä käyttämästä toimivaltaansa.

2 § (21.4.1995/578)
Törkeä valtiopetos

Jos valtiopetoksessa

1) rikoksentekijänä on tasavallan presidentti, valtioneuvoston jäsen tai muu valtion ylimpään poliittiseen tai sotilaalliseen johtoon kuuluva henkilö,

2) rikoksen tekemiseen käytetään aseistettua joukkoa,

3) rikos tehdään ihmisiä surmaamalla tai

4) rikos on poikkeuksellisten olojen vuoksi erityisen vaarallinen

ja valtiopetos on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä valtiopetoksesta vankeuteen vähintään neljäksi vuodeksi tai elinkaudeksi.

3 § (21.4.1995/578)
Valtiopetoksen valmistelu

Joka tehdäkseen valtiopetoksen

1 ryhtyy yhteydenpitoon vieraan valtion tai sen asiamiehen kanssa,

2) valmistaa, hankkii, kokoaa tai varastoi aseita, ampumatarvikkeita tai muita niihin rinnastettavia väkivallan käyttöön soveltuvia välineitä,

3) antaa koulutusta aseiden tai muiden väkivallan käyttöön soveltuvien välineiden käyttämisessä tai

4) värvää tai kokoaa väkeä tai varustaa sitä aseilla,

on tuomittava valtiopetoksen valmistelusta vankeuteen vähintään neljäksi kuukaudeksi ja enintään neljäksi vuodeksi.

Valtiopetoksen valmistelusta tuomitaan myös se, joka perustaa tai organisoi yhteenliittymän, jonka tarkoituksena on Suomen valtiosäännön tai valtiojärjestyksen väkivaltainen kumoaminen tai muuttaminen, osallistuu johtavassa asemassa tai muuten merkittävällä tavalla sellaisen yhteenliittymän toimintaan tai tietoisena yhteenliittymän tarkoitusperästä antaa sille merkittävää taloudellista, järjestöllistä tai muuta vastaavaa tukea.



.........................






Muutama oma huomioni:



Suomen valtiomuoto on tasavalta

Valtiomuotona tasavalta tarkoittaa sitä, että kansalaiset ovat tasavertaisessa asemassa toisiinsa nähden. Tämän periaatteen nykyinen presidenttimme Tarja Halonen on vuosia jatkuneilla, tahallisilla ja harkituilla,  järjestelmällisillä toimillaan rikkonut.

 "sitten lapsella vain on kaksi äitiä"  *
 
 - eikä mitään lakiin perustuvaa oikeudellista suojaa/ suojelua, lopun tiedättekin.

* Tarja Halonen



.....................


 

Huomaa käsitteet: Valtiopetos ja Valtiosääntö


Valtiopetos

 / Wikipedia:

Valtiopetos (ruots. högförräderi) on rikos, joka loukkaa valtion alueellista koskemattomuutta tai oikeudellista järjestystä. Olennainen ero maanpetokseen on se, että valtiopetoksessa rikos tehdään yhteiskuntajärjestystä vastaan toimimatta vieraan valtion hyväksi.
...

[1]

Suomessa valtiopetos on rikos, jolla väkivaltaa käyttämällä tai sillä uhkaamalla, oikeudettomasti pakottamalla taikka valtiosääntöä rikkomalla yritetään kumota tai muuttaa Suomen valtiosääntö taikka muuttaa valtiojärjestystä. Valtiopetokseen syyllistyy myös se, joka yrittää väkivaltaa käyttämällä tai sillä uhkailemalla syrjäyttää Tasavallan presidentin, valtioneuvoston tai eduskunnan taikka kokonaan tai osaksi estää niitä käyttämästä toimivaltaansa. Rikoksesta tuomitaan vähintään vuodeksi ja enintään kymmeneksi vuodeksi vankeuteen.

Törkeästä valtiopetoksesta tuomitaan vähintään neljäksi vuodeksi vankeuteen tai elinkautiseen vankeusrangaistukseen. Valtiopetos on törkeä, jos

  1. rikoksentekijänä on Tasavallan presidentti, valtioneuvoston jäsen taikka muu valtion ylimpään poliittiseen tai sotilaalliseen johtoon kuuluva henkilö,
  2. rikoksen tekemiseen käytetään aseistettua joukkoa,
  3. rikos tehdään ihmisiä surmaamalla tai
  4. rikos on poikkeuksellisten olojen vuoksi erityisen vaarallinen

ja rikos on kokonaisuutena törkeä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Valtiopetos




Valtiosääntö

/ Wikipedia:

Valtiosääntö käsittää kaikki ne keskeiset oikeussäännöt, jotka sääntelevät tietyssä oikeusjärjestelmässä noudatettavia perusoikeuksia, ylimpien valtioelinten valitsemista ja toimivaltaa sekä valtion aluetta ja kansalaisuutta[1]. Valtiosääntö on valtiosääntöoikeuden keskeisin käsite.

Valtiosäännön käsite poikkeaa perustuslaista siten, että se kattaa kaikki tietyn sisältöiset säännökset riippumatta siitä, mikä niiden normihierarkkinen asema on[1]. Valtiosäännön ydinsäädös voi tietysti olla tavanomaisesta lainsäädäntömenettelystä poikkeavassa järjestyksessä säädettävä perustuslaki. Suomen valtiosäännössä tällainen keskeinen säädös on Suomen perustuslaki.

Valtiosäännöllä tarkoitetaan useimmiten oikeudellista valtiosääntöä, joka merkitsee poliittisen vallan käyttöä, sen ehtoja ja siihen kuuluvia velvoitteita sääntelevää oikeussääntöjen kokonaisuutta. Oikeudellisen valtiosäännön ohella on kuitenkin olemassa myös poliittinen valtiosääntö. Se koostuu käytännöistä, jotka osoittavat, mille tahoille poliittinen tai yleensä julkinen valta tosiasiassa kuuluu ja miten sitä tosiasiassa käytetään.[2] Päätösvaltaa voi käyttää esimerkiksi eduskuntaryhmä tai ministerivaliokunta. Yhteiskunnallista valtaa käyttävät suuressa määrin myös muut kuin suoranaisesti poliittiset toimijat, kuten elinkeinoelämä tai media.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Valtios%C3%A4%C3%A4nt%C3%B6




...............................
 
 
 


Rikoslaki» 19.12.1889/39
............................


 
 

15 luku (24.7.1998/563)

Rikoksista oikeudenkäyttöä vastaan


10 § (24.7.1998/563)
Törkeän rikoksen ilmoittamatta jättäminen

Joka tietää joukkotuhonnan, joukkotuhonnan valmistelun, rikoksen ihmisyyttä vastaan, törkeän rikoksen ihmisyyttä vastaan, sotarikoksen, törkeän sotarikoksen, kemiallisen aseen kiellon rikkomisen, biologisen aseen kiellon rikkomisen, Suomen itsemääräämisoikeuden vaarantamisen, maanpetoksen, törkeän maanpetoksen, vakoilun, törkeän vakoilun, valtiopetoksen, törkeän valtiopetoksen, raiskauksen, törkeän raiskauksen, törkeän lapsen seksuaalisen hyväksikäytön, murhan, tapon, surman, törkeän pahoinpitelyn, ryöstön, törkeän ryöstön, ihmiskaupan, törkeän ihmiskaupan, panttivangin ottamisen, törkeän tuhotyön, törkeän terveyden vaarantamisen, ydinräjähderikoksen, kaappauksen, 34 a luvun 1 §:n 1 momentin 3 kohdassa tarkoitetun terroristisessa tarkoituksessa tehdyn rikoksen, törkeän ympäristön turmelemisen tai törkeän huumausainerikoksen olevan hankkeilla eikä ajoissa, kun rikos vielä olisi estettävissä, anna siitä tietoa viranomaiselle tai sille, jota vaara uhkaa, on tuomittava, jos rikos tai sen rangaistava yritys tapahtuu, törkeän rikoksen ilmoittamatta jättämisestä sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi. (11.4.2008/212)

Törkeän rikoksen ilmoittamatta jättämisestä ei kuitenkaan tuomita rangaistukseen sitä, jonka olisi rikoksen estämiseksi täytynyt antaa ilmi puolisonsa, sisaruksensa, sukulaisensa suoraan ylenevässä tai alenevassa polvessa taikka henkilö, joka asuu hänen kanssaan yhteistaloudessa tai on muuten näihin rinnastettavan henkilökohtaisen suhteen takia läheinen.

11 § (24.7.1998/563)
Rikoksentekijän suojeleminen

Joka saatuaan tietää rikoksen tehdyksi edistämällä rikoksentekijän pakoa tai hävittämällä todisteita estää tai yrittää estää rikoksentekijän saattamista vastuuseen rikoksesta, on tuomittava rikoksentekijän suojelemisesta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi.

Mitä 1 momentissa säädetään, ei koske rikokseen osallista eikä 10 §:n 2 momentissa mainitussa suhteessa rikoksentekijään olevaa henkilöä, eikä rikosta, josta ei säädetä ankarampaa rangaistusta kuin kuusi kuukautta vankeutta.

................


16 luku (24.7.1998/563)

Rikoksista viranomaisia vastaan

8 § (24.7.1998/563)
Väärän todistuksen antaminen viranomaiselle

Joka antaa viranomaiselle oikeudellisesti merkityksellisen totuudenvastaisen kirjallisen todistuksen tai siihen rinnastettavan teknisen tallenteen taikka laadittuaan sellaisen todistuksen tai tallenteen antaa sen toiselle sanottuun tarkoitukseen käytettäväksi, on tuomittava, jollei teosta muualla laissa säädetä ankarampaa rangaistusta, väärän todistuksen antamisesta viranomaiselle sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.

Väärän todistuksen antamisesta viranomaiselle tuomitaan myös viranomaisen erityisen valvonnan alaisen toiminnan harjoittaja taikka tämän edustaja tai palveluksessa oleva henkilö tai valvottavan yhteisön tilintarkastaja, joka lakiin perustuvan tarkastuksen yhteydessä tai lakiin perustuvaa ilmoitusvelvollisuutta muuten täyttäessään antaa valvovalle viranomaiselle oikeudellisesti merkityksellisen totuudenvastaisen suullisen tiedon.

13 § (12.7.2002/604)
Lahjuksen antaminen

Joka virkamiehelle lupaa, tarjoaa tai antaa hänen toiminnastaan palvelussuhteessa hänelle tai toiselle tarkoitetun lahjan tai muun edun, jolla vaikutetaan tai pyritään vaikuttamaan taikka joka on omiaan vaikuttamaan virkamiehen toimintaan palvelussuhteessa, on tuomittava lahjuksen antamisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

Lahjuksen antamisesta tuomitaan myös se, joka virkamiehen toiminnasta palvelussuhteessa lupaa, tarjoaa tai antaa 1 momentissa tarkoitetun lahjan tai edun toiselle.



17 luku (24.7.1998/563)

Rikoksista yleistä järjestystä vastaan

1 § (24.7.1998/563)
Julkinen kehottaminen rikokseen

Joka joukkotiedotusvälinettä käyttäen tai julkisesti väkijoukossa taikka yleisesti tietoon saatetussa kirjoituksessa tai muussa esityksessä kehottaa tai houkuttelee rikoksen tekemiseen siten, että kehotus tai houkuttelu

1) aiheuttaa vaaran, että sellainen rikos tai sen rangaistava yritys tehdään, tai

2) muuten selvästi vaarantaa yleistä järjestystä tai turvallisuutta,

on tuomittava julkisesta kehottamisesta rikokseen sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

Jos kehottaminen tai houkutteleminen aiheuttaa sen, että rikos tai sen rangaistava yritys tehdään, sovelletaan mitä 5 luvussa säädetään osallisuudesta rikokseen.

21 luku (21.4.1995/578)

Henkeen ja terveyteen kohdistuvista rikoksista

8 § (21.4.1995/578)
Kuolemantuottamus

Joka huolimattomuudellaan aiheuttaa toisen kuoleman, on tuomittava kuolemantuottamuksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

9 § (21.4.1995/578)
Törkeä kuolemantuottamus

Jos kuolemantuottamuksessa kuolema aiheutetaan törkeällä huolimattomuudella ja rikos on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä kuolemantuottamuksesta vankeuteen vähintään neljäksi kuukaudeksi ja enintään kuudeksi vuodeksi.

10 § (21.4.1995/578)
Vammantuottamus

Joka huolimattomuudellaan aiheuttaa toiselle ruumiinvamman tai sairauden, joka ei ole vähäinen, on tuomittava vammantuottamuksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kuudeksi kuukaudeksi.

11 § (21.4.1995/578)
Törkeä vammantuottamus

Jos vammantuottamuksessa ruumiinvamma tai sairaus aiheutetaan törkeällä huolimattomuudella ja rikos on myös kokonaisuutena arvostellen törkeä, rikoksentekijä on tuomittava törkeästä vammantuottamuksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

13 § (21.4.1995/578)
Vaaran aiheuttaminen

Joka tahallaan tai törkeällä huolimattomuudella aiheuttaa toiselle vakavan hengen tai terveyden vaaran, on tuomittava, jollei teosta muualla laissa säädetä yhtä ankaraa tai ankarampaa rangaistusta, vaaran aiheuttamisesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

14 § (21.4.1995/578)
Heitteillepano

Joka saattaa toisen avuttomaan tilaan tai jättää sellaiseen tilaan henkilön, josta hän on velvollinen huolehtimaan, ja siten aiheuttaa vaaraa tämän hengelle tai terveydelle, on tuomittava heitteillepanosta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

.............................





Eli kyllä minä sen ymmärrän, että teitä näissä suoraan lapsia vastaan tehdyissä rikoksissa joko tekijöinä,
avunantajina, niiden hiljaisina hyväksyjinä ja niiden hyödyntäjinä on tuhansia ja tuhansia ihmisiä tässä maassa, joten on todennäköisintä että te jatkatte edelleen siten kuin tähänkin asti olette toimineet, eli rikoksen vaikenijoina, hyväksyjinä, avunantajina, hyödyntäjinä ja tekijöinä.
 

 

lakiterveisin,
antti heiskala



PS. Tässä vielä liitteeksi teille jo aiemminkin lähettämäni huomiot / kirjoitettu alun perin Helsingin Sanomien keskustelupalstalle:
 

.

.

Motiivina valmistelussa ollut Isänkieltolaki

Antti Heiskala  |  14.9.2009 15:20

V
äitän, että tämän valtion tasolla suoritetun roiston työn - lapsen ihmisoikeuksia turvaavan ylimmän mahdollisen ihmisoikeussopimuksen väärentäminen, väärän tiedon levittäminen, omaa etua tavoitellen - taustalla oli vain pieneltä osin samoihin aikoihin väljennettävänä ollut aborttilaki, eikä se ei suinkaan ollut ratkaiseva motiivi.

Todellinen motiivi oli se, että lapselle ei haluttu antaa minkäänlaista oikeudellista suojaa mm. jo silloin valmistelussa olleen, tulevan ns. hedelmöityshoitolain vuoksi. Jos kansakunnalla ja kansanedustajilla olisi ollut tiedossa, että lapselle kuuluu valtiota sitovalla ihmisoikeussopimuksella taattu, lakiin perustuva oikeus oikeudelliseen suojaan/ suojeluun, niin ennen syntymää kuin syntymän jälkeenkin, ei maahan olisi kyetty säätämään lakia joka kieltää lapselta oikeuden isään jo ennen syntymää, eli lex lesboa.

.

Motiivit löytyy

Antti Heiskala  |  14.9.2009 14:34

Tarja Halonen toimi oikeusministerinä vuosina 1990–1991. Sitä aiemmin hän oli toiminut mm. Seta ry:n puheenjohtajana vuosina 1980–1981. Hannele Pokka saattoi allekirjoituksen ihmisoikeussopimukseen kirjoittaa, mutta Tarja Halonen toimi oikeusministerinä silloin kun sopimusta hiukan "suomennettiin", kuinkas muuten.

On selvää, että tuon lapselle kuuluvan, mutta YK:n lapsen oikeuksien sopimuksen "suomennoksesta" pois jätetyn oikeuden - lapsen oikeus lakiin perustuvaan "oikeudellisen suojeluun/ suojaan, niin ennen syntymää kuin syntymän jälkeenkin" - pois jättäminen on ollut täysin harkittua ja tietoista. Ei ihmisoikeussopimuksen suomennoksesta noin vain tipahda pois käsite - legal protection - lakiin perustuva oikeudellinen suojelu/ suoja - keskeltä kolmen lauseen virkettä, ja vieläpä niin että muu osa kyllä jää paikoilleen.

Joku taho on hakenut tällä teolla itselleen etua. Jokainen voi itse harkita millä taholla tällainen motiivi olisi voinut olla, sen lisäksi että on ollut siihen myös mahdollisuus. Jokainen voi itse päätellä myös sen, mitkä tahot ovat itse hyötyneet siitä, että kansakunnalle on saatu syötettyä sellainen käsitys ettei lapsella ole oikeudellista suojaa ennen ns. syntymäänsä. Onko vaikeaa?

.


Suomen Unicef ja väärennös

Antti Heiskala  |  14.9.2009 15:04

...............(-) ..............


Sain pakotettua jopa Suomen Unicefin lähettämään tuon "suomennoksen" ulkoministeriöön uudelleen suomennettavaksi, olivat lopulta kanssani aivan yhtä mieltä siitä, että suomennos ei vastannut alkuperäistä ( sen jälkeen kun huomasivat, että olin kääntynyt asiassa jo kansainvälisen Unicefin puoleen, sitä ennen ei asia olisi voinut heitä vähempää kiinnostaa ).

No mitä sitten tapahtui? Sen voitte arvata kun kerron teille, että ulkoministerinämme toimi tuolloin itse "Tarjan kamu"  Erkki Tuomioja ( SDP), ja oikeusministerinä "Lapsen ihmisoikeudet ovat vain pieni asia" Leena Luhtanen ( SDP), sosiaali- ja terveysministerinä "asiantuntijana Sheila Jeffreys" Tuula Haatainen ( SDP). Ö- mappiin meni siis jälleen koko paperi, ettei vain Tarja-pressalle tulisi paha mieli.
 

.
.
outo hiljaisuus - Die Neue Finnlandisierung

Antti Heiskala  |  14.9.2009 16:04

.........(-)...........

Sain pakotettua jopa Suomen Unicefin lähettämään tuon "suomennoksen" ulkoministeriöön uudelleen suomennettavaksi, olivat lopulta kanssani aivan yhtä mieltä siitä, että suomennos ei vastannut alkuperäistä ( sen jälkeen kun huomasivat, että olin kääntynyt asiassa jo kansainvälisen Unicefin puoleen, sitä ennen ei asia olisi voinut heitä vähempää kiinnostaa. )

No mitä sitten tapahtui? Sen voitte arvata kun kerron teille, että ulkoministerinämme toimi tuolloin itse "Tarjan kamu" Erkki Tuomioja (SDP), ja oikeusministerinä "Lapsen ihmisoikeudet ovat vain pieni asia" Leena Luhtanen (SDP), sosiaali- ja terveysministerinä "asiantuntijana Sheila Jeffreys" Tuula Haatainen (SDP). Ö- mappiin meni siis jälleen koko pareri, ettei vain Tarja-pressalle tulisi paha mieli.

No, nyt kun suomennos on riittävässä laajuudessa lainattu täällä, voidaan kai jo todeta että melkein lapsikin - muttei sentään sikiö - näkee, että A. Heiskala & co ovat oikeassa: suomennoksessa ko. kohdan sisältö on muuttunut eikä myöhemmissäkään artikloissa puhuta laillisesta suojasta samassa mielessä kuin johdannossa. Laillinen suoja on muuttunut hoivaksi, mikä on eri asia.

Kuinka suuren salaliittoteoriamaisen selityksen tällee antaa, on sitten jo toinen asia.

Kun jokin tämän kokoluokan laiton teko, jolla on jo tuhansia lapsiuhreja, nousee esiin, ja kun motiivitkin teolle löytyvät helposti, kun teko on pitävästi todistettu, niin yleensä siitä alkaa poliisitutkinta ja media seuraa tapausta suurin otsikoin, tiiviisti päivä päivältä, haastatteluja asiasta vastuuhenkilöiltä jatkuvasti tivanten ja heitä ahdistaen. Vaan nyt on ollut vuosikaudet kolkon hiljaista, vaikka käytännössä kaikki tietävät mitä on tapahtunut.

.

 
Lapsiasiavaltuutettu Aulan vastuu

Antti Heiskala  |  13.9.2009 17:19
 
"kysehän on vain solurykelmästä"

Nimimerkki jmit vastasikin jo hienosti, että eikö näin ole sinunkin kohdallasi?

Lisäisin vielä, että jos ja kun tuohon "solurykelmään" suhtaudutaan sinun ( ja Suomen valtion ) osoittamalla täysin välinpitämättömällä, jopa halveksimalla tavalla niin sen seurauksena saamme mm. pysyvästi aivovaurioituneina syntyviä lapsia ( solurykelmiä ) , eli pysyvästi aivovaurioituneina syntyviä ihmisiä ( solurykelmiä ). Vuosittain tällaisia ihmisiä syntyy Suomessa noin 600.

Kenen vastuulla tällainen on? Valtioneuvoston jäsenten henkilökohtaisella vastuulla. Lisäksi tämän jatkuminen, vuodesta toiseen, on ilmiselvästi myös "lapsiasiavaltuutettu" Maria Kaisa Aulan vastuulla, joka ei ole hoitanut työtään niin kuin hänen olisi tullut.



.

"suomennos" ja alkuperäinen

Antti Heiskala  |  13.9.2009 20:53
 
Nimimerkki "Realisti" hyvä, uskottavuuden vie kylläkin se jos sotkee ja lainailee vääriä asioita ja syyttelee toisia vielä sitten väärien luulojensa pohjalta.

Kiistelty kohta YK:n lapsen oikeuksien sopimuksen virallisesta suomennoksesta kuuluu näin:

"lapsi ruumiillisen ja henkisen kypsymättömyytensä vuoksi tarvitsee erityistä suojelua ja huolenpitoa, siihen luettuna asianmukainen hoito sekä ennen syntymää että sen jälkeen"

/
http://www.finlex.fi/fi/sopimukset/sopsteksti/1991/19910060

Tässä puolestaan sitaatti samasta kohdasta, alkuperäisestä Suomen valtiota juridisesti sitovasta ihmisoikeusopimuksesta/ -Convention on the Rights of the Child;

"Bearing in mind that
, as indicated in the Declaration of the Rights of the Child, ´the child, by reason of his physical and mental immaturity, needs special safeguards and care, including appropriate legal protection, before as well as after birth"

/
http://www2.ohchr.org/english/law/crc.htm

"Suomennoksesta" on siis, selvästikin tarkoituksellisesti, jätetty kokonaan pois alkuperäisen ihmisoikeussopimuksen lapselle takaama "legal protection" - "oikeudellinen suojelu/ suoja", niin ennen syntymää kuin syntymän jälkeenkin. Niinpä sitä ei sitten olekaan ja saamme edelleen ne mm. 600 aivovaurioitunutta syntyvää lasta / joka vuosi ( vain solurykelmäksikin täällä kutsuttua ).





Kantelu oikeuskanslerille YK:n lapsen oikeuksien sopimuksen suomennoksesta






LOL

LOL -ETUSIVULLE