...että he tulisivat uskossaan terveiksi

Kirjoittanut Petteri Haipola 21-helmi-2010 11:21 PM

Nämä alkuperäiset inri.fi sivut on kirjoitettu alunperin sen vuoksi, että seurakunta tulisi uskossaan terveeksi ja hylkäisi kristikuntaa myrkyttävät yleisimmät harhaopit. Käytäntö on osoittanut kuitenkin sen, että nämä samat harhaopit ovat muodossa tai toisessa mukana lähes jokaisessa uskovien ryhmässä, kun siellä on riittävästi jäseniä. Oppien sekamelska on tullut jäädäkseen seurakuntaan ja suurta armoa on, jos edes muutama pienryhmä varjeltuisi niiltä, eikä suvaitsisi niitä joukossaan. Muut ovat lyöneet sielullisen rakkauden innostamina kättä väärän suvaitsevaisuuden kanssa ja antavat irstauden pitää armoa pilkkanaan. Älä sinä ole heidän kaltaisensa vaan pysy totuudessa, sillä rakkaus iloitsee yhdessä sen kanssa.

Näillä sivuilla navigointi tapahtuu sivun oikeassa reunassa olevan valikon kautta. Sivun yläreunassa oleva menu-valikko johtaa vanhoille kotisivuilleni ja uudistuneille inri.fi sivuille.

Sivuston tarkoitus

Kirjoittanut Petteri Haipola 09.05.2009  • 

Inri.fi sivusto on aloittaessaan toimintansa yhden ihmisen projekti, jolla pyritään tuomaan esille selvää Jumalan sanan opetusta niin kuin se on Raamatussa ilmoitettu. Sivustolla käsitellään kristinuskoa, kristityitä ja Raamatun ilmoittamaa Jumalaa. Jos sinulla on hyviä ideoita tai voit auttaa minua Jumalan tahdon tekemisessä, niin ota yhteyttä (tutustu ensin sivuston antiin riittävän paljon, jotta tiedät, voitko olla avuksi).

Olen jakanut sivuston opetuksen kahteen ryhmään: uskovien yhteyden saavuttamisen ja säilyttämisen kannalta tärkeät ja vähemmän tärkeät opetukset. Jotta seurakunta voisi toimia rakentavasti ja hedelmällisesti omalla paikkakunnallaan, on sen jäsenten oltava mahdollisimman pitkälle yksimielisiä uskon pääkohdissa ja Kristuksen opin alkeissa. Täyttä yksimielisyyttä tuskin näissä perusasioissakaan saavutetaan, mutta sitä kohti tulisi jokaisen uskovan pyrkiä. Jos huomaan, että olen ollut väärässä, tulee minun muuttaa mieltäni ja opetustani. Samoin tulee jokaisen kristityn tehdä, jotta hajaannukselta vältyttäisiin. Kaikenlaiset opetukset hyväksyvä väärä suvaitsevaisuus ei sekään ole Jumalasta, joten opin ja sitä myötä myös elämän puhtauteen tulee pyrkiä.

Opetusta ja kristityn elämää ei voida erottaa toisistaan. Kristityn elämä perustuu niihin opetuksiin, joita hän pitää Jumalan tahdon mukaisina. Tästä syystä on erittäin tärkeää, että uskovainen ymmärtää oikein Raamatun kirjoituksia ja tuntee Jumalan tahdon kaikilla elämän osa-alueilla, jotka häntä itseään koskettavat. Haaste Raamatun kirjoitusten ja Jumalan tahdon parempaan tuntemiseen on suuri, mutta säilyttämällä puhtaan sydämen ja vilpittömän mielen Jumalan edessä voidaan Jumalan tahtoa omassa elämässä toteuttaa. Nämä kirjoitukset pyrkivät omalta osaltaan auttamaan vilpitöntä etsijää Jumalan tahdon löytämisessä erinäisissä opillisissa kysymyksissä ja kristityn elämässä.

Jyväskylässä 9. toukokuuta 2009. (Sivusto on avattu tammikuussa 2009.)

Sivun alkuun