Kaksi Jeesusta ja kolmiyhteisen Jumalan oppi

Julkaissut Petteri Haipola  • 19.1.2016  • Päivitetty 13.3.2016

Kehotuksen ja varoituksen sanoja laittomuuden ihmisen palvomisesta ja korottamisesta isän vertaiseksi Jumalaksi.

Antikristuksen henki villitsee ja riivaa ihmisiä eikä tunnusta sitä, että Jeesus on kristus, lihassa tullut eli ihmiseksi syntynyt Jumalan poika. Jeesusta vastustava henki ei suostu kumartamaan ja palvelemaan ihmistä kristusta Jeesusta, jonka Jumala on korottanut enkeleitä ylemmäksi hierarkiassa (vallassa ja voimassa ja kirkkaudessa ja kunniassa).

Antikristuksen henki on korottanut langenneen enkelin ihmisen kristuksen Jeesuksen yläpuolelle hierarkiassa ja tahtoo ihmisten palvovan jumalanaan laittomuuden ihmistä, joka sanoo olevansa Jumala ihmisen ruumiissa (2Tess 2), mutta joka on riivaajahengen vallassa oleva langennut ihminen: sen hengen vallassa oleva, joka korottaa ihmisen isän vertaiseksi Jumalaksi ja pyrkii syrjäyttämään isän Jumalan kokonaan valtaistuimeltaan.

Antikristuksen henki ei alistu isän Jumalan valtaan, niin kuin Jumalan poika Jeesus kristus on alistunut ja on oleva ikuisesti alamainen hänelle ainoalle Jumalalle ja isälleen, meidän Jumalallemme ja meidän isällemme.

Kun laittomuuden ihminen ajallaan ilmestyy, niin hän sanoo olevansa herra Jeesus kristus, joka on kaikkivaltias Jumala ja luoja, mutta on se toinen Jeesus, josta Raamattu meitä varoittaa, ja on se toinen henki, jota me emme saa ottaa vastaan (2Kor 11:4). Jumalan lapset eivät kumarra tätä Jeesusta, joka tulee ennen kristuksen tulemusta ja toista ilmestymistä, mutta paholaisen lapset kumartavat ja palvovat häntä jumalanaan.

Tämä toinen Jeesus ja toinen henki vaikutti jo Paavalin aikana (2Kor 11:4) ja villitsi Jumalan lapsia tungetellen seurakuntiin, pyhien kokouksiin. Johannes varoitti juuri näistä villitsijöistä, jotka eivät tunnustaneet Jeesusta kristukseksi, lihassa tulleeksi eli ihmiseksi syntyneeksi Jumalan pojaksi, vaan väittivät hänen olevan "Jumala ihmisen ruumiissa" (1Joh 2:18-28; 4:1-5:13; 2Joh 1:7-11). He väittivät, että Jeesus vain näytti ihmiseltä, mutta ei ollut täysi ihminen. He väittivät, että Jeesus on Jumala, joka tuli alas taivaasta ja inkarnoitui, otti itselleen ruumiin ja on Jumala ihmisen ruumiissa, sen sijaan, että olisi ihminen.

Raamattu todistaa kuitenkin aukottomasti sen, että Jeesus kristus on Jumalan poikanakin vain ihminen. Häntä kutsutaan Jumalan pojaksi sen vuoksi, että Jumala herätti hänet ylös kuolleista ja hänen hengellinen isänsä on Jumala. (Psa 2; Joh 1:32-34; Mat 3:17) Jumalan on korottanut poikansa enkelten yläpuolelle vasta sen jälkeen, kun oli herättänyt hänet ensin ylös kuolleista. (Matt 28:18; Psa 45; Hebr 1-2; 1Piet 3:22; Efe 1:20-23) Jeesus on enkelien yläpuolelle korotettuna herrana ja kuninkaana edelleen ihminen. (Hebr 2:5-18; Psa 45) Riivaajat eivät suostu palvelemaan tätä Raamatun ilmoittamaa Jeesusta, eivätkä ole vielä alistuneet hänen valtansa alle. Mutta lopulta kaikki on oleva alistettu Jeesuksen kristuksen valtaan paitsi isä Jumala, joka on alistava kaikki poikansa valtaan (1Kor 15:27-28).

Me kristuksen Jeesuksen palvelijat ja veljet, Jumalan lapset ja Jeesuksen opetuslapset, olemme hierarkiassa enkeleitä alempana, mutta meidän herramme Jeesus kristus on enkeleitä ylempänä, koska Jumala on hänet korottanut enkelien yläpuolelle (1Piet 3:22; Hebr 1-10).

Huomatkaa se, että riivaajahenget ovat langenneita enkeleitä, jotka villitsevät ihmisiä ja eksyttävät jopa valittuja seuraamaan vierasta ääntä ja palvelemaan jumalia, joita Raamattu ei tunne. Nämä riivaajahenget eivät tunnusta sitä, että Jeesus on kristus, lihassa tullut, syntynyt ihmiseksi ja on siitä syystä iankaikkisesti ihminen. Jeesus kristus on ihminen vielä taivaassa isän tykönä.

Vain isää Jumalaa sanotaan Raamatussa kaikkivaltiaaksi Jumalaksi: ei Jeesusta kristusta, Jumalan poikaa (Ilm 1:8; 4:8-11; 11:17; 15:3; 16:7; 19:6; 21:22). Jeesus kuvataan hänen ilmestyksessään ihmisenä, joka on kuollut, mutta jonka Jumala on herättänyt ylös kuolleista (Ilm 1:5, 17-18; 2:8; 3:7; 22:12-16). Jeesus on Daavidin juurivesa eli kuningas Daavidin jälkeläinen alenevassa polvessa (Jes 61:1-10). Jumala alistaa "tulevan maailman" ihmisen kristuksen Jeesuksen valtaan (Hebr 2:5ss.). Raamattu niin selvästi kuin vain mahdollista on, että Jeesus kristus on ikuisesti ihminen.

Vain langenneet enkelit eivät suostu palvelemaan tätä Jeesusta, josta Raamattu kertoo, mutta Jumalan enkelit palvelevat ja kumartavat häntä, samoin me hänen veljensä, jotka olemme Jeesuksen kristuksen palvelijoita ja isän Jumalan palvelijoita. Me annamme ylimmän kiitoksen, kunnian, vallan, voiman ja kirkkauden isälle, jota myös Jeesus ja apostolit korottavat Uudessa testamentissa kaikkien yläpuolella olevaksi ainoaksi Jumalaksi. (Luuk 10:21; Joh 17:3; 20:17; Mar 12:29; Apt 4:24-31; Room 8:32-36; 9:5; 16:25-27; 1Kor 1:1-; 2Kor 1:1-3; Gal 1:1-3; Efe 1:1-3, 17; Fil 1:1-3; Kol 1:1-3; 1Tess 1:1-3; 2Tess 1:1-3; 1Piet 1:1-3; 5:10-11; 2Piet 1:1-3, 17; 1Joh 5:20; Jda 1:24-25)

Myös Jeesus saa kunnian ja kiitoksen, mutta eri syystä kuin isä Jumala. Jeesus saa kunnian ja kiitoksen sen vuoksi, että on antanut itsensä viattomana uhrina Jumalalle ja on arvollinen avaamaan isältä saamansa kirjakäärön sinetit (Ilm 5). Vain isä Jumala saa kunnian sen vuoksi, että on kaikkivaltias Jumala ja on luonut yksin kaiken, mitä on olemassa (Ilm 4:8-11; 10:6; 14:6-8; Apt 17:22-31: 14:15; 4:24-31; 1Moos 1-2; 2Moos 20:11; Psa 33:6-9; Snl 3:19; Jer 10:12; 51:15; Jes 42:1-8)

Meillä on Raamatussa esimerkki ihmisestä, joka on korottanut itsensä kaikkien muiden yläpuolelle ja tehnyt itsensä Jumalan vertaiseksi. Ei liene yllätys, että hän on Baabelin kuningas? Kolmiyhteisen jumalan oppi, jossa ihminen kristus Jeesus on korotettu isän Jumalan rinnalle hänen vertaisekseen jumalaksi on lähtöisin juuri sieltä, Babyloniasta.

Jesaja:
14:4 "Kuinka on käskijästä tullut loppu, tullut loppu ahdistuksesta!
14:5 Herra on murtanut jumalattomain sauvan, valtiaitten vitsan,
14:6 joka kiukussa löi kansoja, löi lakkaamatta, joka vihassa vallitsi kansakuntia, vainosi säälimättä.
14:7 Kaikki maa on saanut levon ja rauhan, he puhkeavat riemuun.
14:8 Kypressitkin sinusta iloa pitävät sekä Libanonin setrit: 'Sinun maata mentyäsi ei nouse kukaan meitä hakkaamaan.'
14:9 Tuonela tuolla alhaalla liikkuu sinun tähtesi, ottaaksensa sinut vastaan, kun tulet. Se herättää haamut sinun tähtesi, kaikki maan johtomiehet, nostattaa valtaistuimiltansa kaikki kansojen kuninkaat.
14:10 Kaikki he lausuvat ja sanovat sinulle: 'Myös sinä olet riutunut niinkuin mekin, olet tullut meidän kaltaiseksemme.'
14:11 Alas tuonelaan on vaipunut sinun komeutesi, sinun harppujesi helinä; sinun allasi ovat vuoteena madot, toukat ovat peittonasi.
14:12 Kuinka olet taivaalta pudonnut, sinä kointähti, aamuruskon poika! Kuinka olet maahan syösty, sinä kansojen kukistaja!
14:13 Sinä sanoit sydämessäsi: 'Minä nousen taivaaseen, korkeammalle Jumalan tähtiä minä istuimeni korotan ja istun ilmestysvuorelle, pohjimmaiseen Pohjolaan.
14:14 Minä nousen pilvien kukkuloille, teen itseni Korkeimman vertaiseksi.'
14:15 Mutta sinut heitettiin alas tuonelaan, pohjimmaiseen hautaan.
14:16 Jotka sinut näkevät, ne katsovat pitkään, tarkastavat sinua: 'Onko tämä se mies, joka järisytti maan, järkytti valtakunnat,
14:17 joka teki maanpiirin erämaaksi ja hävitti sen kaupungit, joka ei päästänyt vankejansa kotiin?'
14:18 Kansojen kuninkaat kaikki lepäävät kunniassa, kukin kammiossansa.
14:19 Mutta sinä olet kaukana haudastasi, poisviskattuna niinkuin hylkyvesa, olet peittynyt surmattujen, miekalla lävistettyjen, kiviseen kuoppaan suistuneitten alle, olet kuin tallattu raato.
14:20 Et sinä saa yhtyä heidän kanssaan haudassa, sillä sinä olet maasi hävittänyt, kansasi tappanut. Ei ikinä enää mainita pahantekijäin sukua.
14:21 Laittakaa hänen lapsillensa verilöyly heidän isiensä pahain tekojen tähden, etteivät he nousisi ottamaan omaksensa maata ja täyttäisi maanpiiriä kaupungeilla."

Myös Tyyron ruhtinas ja kuningas ovat laittomuuden ihmisen esikuvia, sillä hekin ovat korottaneet itsensä isän vertaiseksi Jumalaksi, vaikka ovat kuolevaisia ihmisiä.

Hesekiel:
28:1 Ja minulle tuli tämä Herran sana:
28:2 "Ihmislapsi, sano Tyyron ruhtinaalle: Näin sanoo Herra, Herra: Koska sinun sydämesi on ylpistynyt ja sinä sanot: 'Minä olen jumala, jumalain istuimella minä istun merten sydämessä', ja olet kuitenkin ihminen, et jumala, vaikka omasta mielestäsi olet jumalan vertainen -
28:3 ja katso, viisaampi sinä oletkin kuin Daniel, ei mikään salaisuus ole sinulta pimitetty;
28:4 viisaudessasi ja ymmärtäväisyydessäsi olet hankkinut itsellesi rikkautta, hankkinut kultaa ja hopeata aarreaittoihisi,
28:5 ja suuressa viisaudessasi olet kaupankäynnillä kartuttanut rikkautesi, ja niin sinun sydämesi on ylpistynyt rikkaudestasi -
28:6 sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Koska omasta mielestäsi olet jumalan vertainen,
28:7 sentähden, katso, minä tuon sinun kimppuusi muukalaiset, julmimmat pakanoista; he paljastavat miekkansa sinun viisautesi kauneutta vastaan ja häpäisevät sinun ihanuutesi.
28:8 He syöksevät sinut alas kuoppaan, ja sinä kuolet, niinkuin kaadetut kuolevat, merten sydämessä.
28:9 Vieläköhän sanot surmaajasi edessä: 'Minä olen jumala', kun kuitenkin olet ihminen, et jumala, kaatajaisi käsissä?
28:10 Niinkuin kuolevat ympärileikkaamattomat, niin sinä kuolet muukalaisten käden kautta. Sillä minä olen puhunut, sanoo Herra, Herra."
28:11 Ja minulle tuli tämä Herran sana:
28:12 "Ihmislapsi, viritä itkuvirsi Tyyron kuninkaasta ja sano hänelle: Näin sanoo Herra, Herra: Sinä olet sopusuhtaisuuden sinetti, täynnä viisautta, täydellinen kauneudessa.
28:13 Eedenissä, Jumalan puutarhassa, sinä olit. Peitteenäsi olivat kaikkinaiset kalliit kivet; karneolia, topaasia ja jaspista, krysoliittia, onyksia ja berylliä, safiiria, rubiinia ja smaragdia sekä kultaa olivat upotus- ja syvennystyöt sinussa, valmistetut sinä päivänä, jona sinut luotiin.
28:14 Sinä olit kerubi, laajalti suojaavainen, ja minä asetin sinut pyhälle vuorelle; sinä olit jumal'olento ja käyskentelit säihkyväin kivien keskellä.
28:15 Nuhteeton sinä olit vaellukseltasi siitä päivästä, jona sinut luotiin, siihen saakka, kunnes sinussa löydettiin vääryys.
28:16 Suuressa kaupankäynnissäsi tuli sydämesi täyteen väkivaltaa, ja sinä teit syntiä. Niin minä karkoitin sinut häväistynä Jumalan vuorelta ja hävitin sinut, suojaava kerubi, pois säihkyväin kivien keskeltä.
28:17 Sinun sydämesi ylpistyi sinun kauneudestasi, ihanuutesi tähden sinä kadotit viisautesi. Minä viskasin sinut maahan, annoin sinut alttiiksi kuninkaille, heidän silmänherkukseen.
28:18 Paljoilla synneilläsi, tekemällä vääryyttä kaupoissasi, sinä olet häväissyt pyhäkkösi. Niin minä annoin sinun keskeltäsi puhjeta tulen; se kulutti sinut. Ja minä panin sinut tuhaksi maahan kaikkien silmäin edessä, jotka sinut näkivät.
28:19 Kaikki tuttavasi kansojen seassa ovat tyrmistyneet sinun tähtesi. Kauhuksi olet sinä tullut, eikä sinua enää ole, hamaan ikiaikoihin asti."

Raamatussa ei ole jaettu Jeesusta kahteen osaan "luontonsa" puolesta. Jeesus on Raamatun mukaan Jumalan poikanakin vain ihminen, koska hän sikisi pyhästä hengestä ja hänen isänsä on Jumala (Luuk 1:26-37). Jeesus on ihmisenä täydellisesti samanlainen kuin me järjellisine sieluineen ja ruumiineen. Kuitenkin meissä on se ero, että Jeesus ei langennut ihmisenä koskaan tekemään syntiä, mutta meistä ei voi sanoa samaa.

Jeesus todisti, että hän on syntynyt Jumalasta, mutta hän ei sanonut olevansa Jumala (Joh 8).

Jeesus todisti, että hän on Jumalan poika ja kristus, mutta hän ei sanonut olevansa Jumala (Joh 10:29-36; Matt 16:16-17; 26:63-64) .

Missä on se ihminen kristus Jeesus nyt; hän, jonka Jumala on herättänyt?

Hän on isän tykönä taivaassa ja rukoilee siellä valittujen puolesta, että me emme eksyisi (Room 8:34; Hebr 7:24-25).

Jeesus kristus ja isä Jumala ovat kaksi eriä "olentoa", sillä ihminen on eri olento kuin Jumala.

Raamatussa ei sanota, että "Jeesus on Jumala ja ihminen yhtä aikaa".

Tuo väite on katolisen kirkon keksintöä, kun se yritti selittää syntinsä (harhaan menemisensä): sen, että se korotti ihmisen Jumalan rinnalle tasavertaiseksi jumalaksi hänen kanssaan. Mutta Jeesus ja apostolit ja profeetat ennen heitä eivät siihen syntiin syyllistyneet. (Jda 1:24-25; Joh 17:3; 5Moos 6:4)

Raamatussa puhutaan tosin siitä, että meidän ihmisten tulee tulla osalliseksi jumalallisesta luonnosta ja sillä tavalla myös Jeesus on ihmisenä täydellisesti osallinen isänsä luonnosta, mutta tämä ei tietystikään tarkoita sitä, että Jeesus olisi jotakin muuta kuin ihminen ja Jumalan poika.

Pietari erotti toisistaan kaikkialla isän ja pojan, niin että sanoo vain isää Jumalaksi, ja niin tekivät profeetat, Jeesus ja apostolit. Se on huomattava heti alkuun, kun lähdetään jotakin yksittäistä Raamatun kohtaa tutkimaan.

1.Pietarin kirje:
1:1 Pietari, Jeesuksen kristuksen apostoli, valituille muukalaisille, jotka asuvat hajallaan Pontossa, Galatiassa, Kappadokiassa, Aasiassa ja Bityniassa,
1:2 ja jotka isän Jumalan edeltätietämisen mukaan ovat hengen pyhittämisen kautta valitut Jeesuksen kristuksen kuuliaisuuteen ja hänen verellänsä vihmottaviksi. Lisääntyköön teille armo ja rauha.
1:3 Ylistetty olkoon meidän herramme Jeesuksen kristuksen Jumala ja isä, joka suuren laupeutensa mukaan on uudestisynnyttänyt meidät elävään toivoon Jeesuksen kristuksen kuolleistanousemisen kautta,
...
5:10 Mutta kaiken armon Jumala, joka on kutsunut teidät iankaikkiseen kirkkauteensa kristuksessa, vähän aikaa kärsittyänne, hän on teidät valmistava, teitä tukeva, vahvistava ja lujittava.
5:11 Hänen olkoon valta aina ja iankaikkisesti! Amen.

Eikö olekin selvää ja kristallin kirkasta Jumalan sanaa?!

Ei mitään viitettä kolmiyhteisestä Jumalasta!

Vain isä on ylistetty Jumalana ikuisesti, sillä hänellä on valta aina ja ikuisesti.

Kun pidämme kirkkaana mielessä sen, mitä profeetat, Jeesus ja apostolit ovat sanoneet, emmekä yritä kumota sitä, niin ymmärrämme oikein myös niitä kohtia, joita kolmiyhteistä jumalaa palvelevat käyttävät oppinsa perusteluina. Tässä yksi kohta:

2.Pietarin kirje:
1:1 Simeon Pietari, Jeesuksen kristuksen palvelija ja apostoli, niille, jotka ovat saaneet yhtä kalliin uskon kuin mekin meidän Jumalamme, ja vapahtajan Jeesuksen kristuksen vanhurskaudessa.
1:2 Armo ja rauha lisääntyköön teille Jumalan, ja meidän herramme Jeesuksen tuntemisen kautta.

Kreikankielessä ei ole erikseen isoja ja pieniä kirjaimia eikä välimerkkejä, joten jokainen iso kirjain pienten joukossa ja välimerkki ovat kielenkääntäjän tulkintaa. Lisäsin pilkut sanojen "Jumala" jälkeen, jotta emme eksyisi kolmiyhteiseen jumalaan uskovien erehdykseen. Muista, mitä Pietari muualla on kirjoittanut: hän on erottanut isän Jumalan ja hänen poikansa selvästi toisistaan, niin että vain isä on Jumala, ikuisesti ylistetty ainoa valtias (1Piet 1:1-3; 5:10-11).

Pietari ei siis sano, että "Jeesus on Jumala ja vapahtaja..." tai "Jeesus on Jumala" ja hänen tuntemisensa kautta lisääntyköön... vaan hän erottaa isän ja pojan toisistaan, niin että vain isä on Jumala ja Jeesus on hänen poikansa, jonka isä on lähettänyt maailman vapahtajaksi. Tämän vahvistavat Jeesus itse ja Johannes, herran valitsema apostoli:

Johanneksen evankeliumi:
17:3 Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen kristuksen.

Meidän tulee tuntea molemmat, isä ja poika, jotta meillä olisi iankaikkinen elämä, mutta jos me korotamme pojan Jumalaksi isän rinnalle, niin olemme eksyneet ja menneet harhaan, ja tehneet Jeesuksesta syntisen enkelin, joka korottaa itsensä Jumalaksi yli kaiken palvottavan ja häivyttää isän, joka on yksin Jumala ja ainoa valtias, jolle kirkkaus, kunnia, valta ja voima kuuluvat iankaikkisesti.

1.Johanneksen kirje:
4:10 Siinä on rakkaus - ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti poikansa meidän syntiemme sovitukseksi.
4:11 Rakkaani, jos Jumala on näin meitä rakastanut, niin mekin olemme velvolliset rakastamaan toinen toistamme.
4:12 Jumalaa ei kukaan ole koskaan nähnyt. Jos me rakastamme toinen toistamme, niin Jumala pysyy meissä, ja hänen rakkautensa on tullut täydelliseksi meissä.
4:13 Siitä me tiedämme pysyvämme hänessä ja hänen pysyvän meissä, että hän on antanut meille henkeänsä.
4:14 Ja me olemme nähneet ja todistamme, että isä on lähettänyt poikansa maailman vapahtajaksi.
4:15 Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa.

Kun yhdistämme kirjoitusten kautta tullutta opetusta pyhän hengen johdossa yhteen, niin saamme selvän ja ristiriidattoman opetuksen, joka on totuus, ei valhetta. Pietari ja Johannes eivät korottaneet Jeesusta isän rinnalle Jumalaksi, joka on inkarnoitunut ja tullut ihmiseksi. Sen sijaan he sanoivat, että Jumala on lähettänyt poikansa Jeesuksen maailman vapahtajaksi. Tässä on selvästi kaksi eri "olentoa" eikä yksi olevainen (Jumala), joka on jakaantunut kahteen eri persoonaan.

Jos joku ei tunnusta, että Jeesus on kristus, ihmiseksi syntynyt, ja että hän on Jumalan poikanakin vain ihminen, jonka Jumala on lähettänyt maailman vapahtajaksi, niin hän on antikristus ja villitsijä (1Joh 2:18-28; 4:1-5:13; 2Joh 1:7-11). Näitä antikristuksia ja tämän "toisen Jeesuksen" ja "toisen hengen" julistajia oli jo apostolien aikana (2Kor 11:4; 2Tess 2 "laittomuuden salaisuus" vaikutti jo Paavalin aikana).

He sanoivat, että Jeesus ei ole ihminen vaan että hän on "Jumala ihmisen ruumiissa". Jokainen, joka sanoo, että "Jeesus ei ole ihminen vaan hän on Jumala ihmisen ruumiissa" on antikristus ja villitsijä, ja palvelee todellisuudessa väärää Jeesusta, joka on valkeuden enkeliksi tekeytyvä kirkkauden henkiolento, ja korottaa itsensä Jumalaksi, jota tulee palvoa yli kaiken, jopa yli isän.

Te huomaatte tämän, rakkaat veljet ja sisaret, sillä kolmiyhteistä jumalaa palvovat huutavat avukseen Jeesusta, jota sanovat isäkseen, ja korottavat vain häntä, niin että isä Jumala jää hänen varjoonsa ja jää kokonaan ilman kunniaa. Ja kun "laittomuuden ihminen" ilmestyy ajallansa, niin hän sanoo olevansa "Jeesus kristus" ja "kaikkivaltias Jumala", niin nämä laittomuuden tekijät kumartuvat hänen eteensä ja palvovat häntä jumalanaan.

Kun sitten meidän herramme Jeesus kristus saapuu, on hän surmaava tämän laittoman suunsa henkäyksellä. Jeesuksen sanat paljastavat tämän "toisen Jeesuksen" ja "surmaavat hänet".

Näin meidän isämme Jumala puhdistaa lopun aikana seurakunnan, niin että me emme palvele enää enkeliä Jumalanamme, emmekä tunnusta kolmiyhteistä jumalaa, vaan me tunnustamme vain meidän ylimmäisen pappimme tunnustuksen, joka kuuluu näin:

"Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen kristuksen." (Joh 17:3)

Tämä "toinen Jeesus", joka on korottanut itsensä "Jumalaksi" isän rinnalle, löytyy Vanhan testamentin esikuvista. Hän on Babylonin kuningas ja Tyyron ruhtinas, ja hänen isänsä on Tyyron kuningas. (Jes 14:1-27; ja Hes 28:1-19)

Jumala on tiennyt jo edeltä, että katolinen kirkko (yleinen kirkko) nousee valtaan ja villitsee koko maailman. Hän on kuvannut tätä asiaa Vanhan testamentin profetioissa, joissa kuvataan Babylonian ja Tyyron kaupungin tuhoa.

Näinä viimeisinä päivinä valitut ja pyhät puhdistetaan, ja he ymmärtävät kirjoituksista alkuperäisen evankeliumin, väärentämättömän Jumalan sanan totuuden (Dan 12:9-10; Ilm 14:6-8).

Ilmestyskirja vahvistaa, että suuri Babylon kukistetaan ja valitut pyhät lähtevät siitä ulos. Tämä kaikkien porttojen äiti on kolmiyhteistä jumalaa ja Jumalaksi tekeytyvää "toista Jeesusta" palvova uskonnollinen järjestelmä. (Ilm 17:16-18:23; 16:13ss.)

Monet yhden seurakunnan ja jakamattoman kristuksen ruumiin kannattajat ovat vielä tässä Babylonissa, vaikka ovat hylänneet joitakin katolisen kirkon kautta tulleita eksytyksiä. He ovat jääneet kuitenkin vangiksi tähän suurimpaan: kolmiyhteisen jumalan oppiin.

Ja he tuomitsevat meidät rakkaat veljensä kristuksen ruumiin ulkopuolelle, koska Jumala on avannut meidän silmämme ymmärtämään, että Jeesus kristus on ihmiseksi syntynyt ja Jumalasta siinnyt, niin että hän ei ole koskaan lakannut olemasta ihminen, eikä Jumala ole korottanut häntä Jumalaksi rinnalleen, vaan poika on ikuisesti alamainen isälleen.

He ovat uskoneet katolisen kirkon kehittämän valheen, että Jeesus on "Jumala ja ihminen" yhtä aikaa olematta ihmisenä eri olento kuin Jumala. Tämä on täysi mahdottomuus ja aivan järjetön harhaoppi.

Jeesus on ihmisenä elävä olento ja isästä Jumalasta erillinen niin kuin mekin. Jumala ei ole ihminen eikä ihminen ole Jumala.

Miksi teistä on niin vaikea uskoa, että Jumala on korottanut ihmisen kristuksen Jeesuksen kaikkien luotujen herraksi ja kuninkaaksi?

Veljet ja sisaret!

Pysykää siinä, minkä varmaksi tiedätte ja mikä sanotaan selvästi Raamatussa.

Jos yritätte todistaa, että Jeesus on isän vertainen Jumala, niin te joudutte eksyksiin ja menette ihan sekaisin.

Tämä sekaannus on se Baabelin sekaannus, josta Raamattu kertoo.

Ja tästä Baabelin sekaannuksesta Jumala nyt omiaan ulos kutsuu.

Hän on lähettänyt enkelinsä keskitaivaalle julistamaan iankaikkista evankeliumia, jotta valitut pelastuisivat tulevalta vihalta uskomalla Jumalan sanan, joka on nyt teille taivaassa lähetetyssä pyhässä hengessä julistettu ja kaikkeen maailmaan kuulutettu (Ilm 14:6-8).

Tulkaa taivaan linnut ja kokoontukaa karitsan hääaterialle! (Ilm 19:11-21)

Missä raato on sinne kotkat kokoontuvat. (Matt 24:28) Tämäkin todistaa sen, että Jeesus on tulemuksessaan ihminen, ei Jumala, sillä Jumalaa ei sanota raadoksi.

Ihmisen pojan merkki näkyy taivaalla ja te tunnette sen, mutta tämä maailma ei tunne häntä, joka meitä rakastaa ja on lunastanut meidät verellänsä synneistämme.

Kutsukaa isäksenne pelkästään meidän taivaallista isäämme, älkää Jeesusta, sillä niin on herra opetuslapsiaan opettanut (Matt 5:48; 6:6,9,14,26,32; 7:21; 15:3; 18:14, 35; 23:9).

Langennut enkeli tahtoo, että te huutaisitte avuksi sitä "toista Jeesusta" ja että te kutsuisitte häntä isäksenne, sillä paholainen on omien lastensa isä.

Ja me tahdomme sanoutua hänestä irti, herran Jeesuksen kristuksen nimessä ja isäämme Jumalaan turvaamalla, sillä hän on iankaikkinen elämä ja ainoa totinen Jumala: kunnia ja ylistys ja kiitos ja valta ja voima ja kirkkaus kuuluu hänelle nyt ja aina ja iankaikkisesti!

Missä on ihminen kristus Jeesus nyt tällä hetkellä?

Hän on isän Jumalan valtaistuimella taivaissa.

Jeesus ei ole lakannut olemasta ihminen eikä koskaan lakkaa olemasta ihminen.

Herra Jeesus kristus on syntynyt äidistään Mariasta ihmislapseksi. Jeesus on ihminen, ei Jumala. Ihminen kristus Jeesus on välimies ihmisten ja Jumalan välillä. (1Tim 2:5)

Mistä lähtien on alettu sanoa, että "Jeesus on ihminen ja Jumala yhtä aikaa"?

Tuollaista järjettömyyttä ei Raamattuun ole kirjoitettu, mutta katolisen kirkon isät päättivät sillä tavalla 300-luvulla Roomassa (suuressa Babylonissa).

Tämä laittomuuden salaisuus vaikutti jo apostolien aikana (2Tess 2; 2Kor 11:4; 1Joh 2:18-28; 4:1-5:13; 2Joh 1:7-11).

Mikä on suurin mahdollinen rikos Jumalaa vastaan?

Korottaa itsensä Jumalaksi hänen rinnalleen, isän vertaiseksi (ks. Jes 14:1-27; Hes 28:1-19; vrt. ensimmäisen Adamin synti, 1Moos 3:5).

Kuka on korottanut itsensä Jumalaksi isän rinnalle, Jumalan vertaiseksi?

Se henkiolento, joka väittää olevansa herra Jeesus kristus, ja asuu laittomuuden ihmisen sydämessä, mutta hän on se "toinen Jeesus ja on se toinen henki", josta Paavali kirjoitti ja josta Johannes varoitti (2Kor 11:4; 1Joh 2:18-28; 4:1-5:13; 2Joh 1:7-11).

Ketä Jeesusta sinä palvelet ja seuraat?

Keneen Jeesukseen sinä uskot?

Meidän herramme Jeesus kristus on ihminen ja Jumalan poika, mutta ei Jumala, joka olisi luonut tämän maailman yhdessä isän Jumalan ja Pyhän Hengen kanssa.

Lue lisää tästä samasta aiheesta tämän linkin takaa ja huomaa johdantona olevan kirjoituksen jälkeen tuleva hakemisto kaikkiin aihetta käsitteleviin kirjoituksiini.

Sivun alkuun