Amway pika-info

2005, päivitetty 2. toukokuuta 2007 Kirjoittanut Petteri Haipola

 

Tilastot 1997–2006

Amway on toiminut vuodesta 1959 lähtien. Tällä sivulla on joitakin yhtiöt jälleenmyyjien palkkioita koskevia tilastotietoja vuosilta 1997–2006.

Tilastot 2004–2006

Amwayn tilastoista näkee sen, ettei verkoston ulkopuolisia asiakkaita ole paljon, koska keskimääräinen liikevaihto on niin pieni. Liikevaihto 31.8.2005 päättyneeltä tilikaudelta oli 6,4 mrd USD, aktiivisia myyjiä oli 3,6 miljoonaa, liikevaihto/IBO oli $1777/v eli $148/kk. Tämä summa sisältää ostot omaan kotitalouteen, joten verkoston ulkopuolisille asiakkaille ei ole myyty kovinkaan paljon tuotteita: ei ainakaan yli 70 % IBOden ostoista, mikä pitäisi jäädä FTC:n sääntöjen perusteella.

Lähteet

Tilastot 2003

Lähde: Amway tilastotietoa
http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/tyypillinen/amway_tilastot.htm

1. 67.8% of IBOs who registered in 2003, did not renew in 2004.
- 67,8% Itsenäisistä Liikkeenharjoittajista (ILH) jotka liittyivät vuonna 2003 ei uusinut sopimusta vuonna 2004

2. The average IBO had just 0.23 members and clients registered
- Keskiverto ILH:n alalinjaan rekisteröitiin 0,23 jäsentä ja asiakasta

3. Only 18.4% of IBOs registered even one person.
- Vain 18,4 % ILH:sta rekisteröi edes yhden henkilön.

4. The average IBO had 38.5 PV/month. (100PV is shown in the plan)
- Keskiverto ILH:lla oli 38.5 PV/kuukausi. (100PV näytetään suunnitelmassa/ palkkiojärjestelmässä malliesimerkkinä)
- jne.

Amway on tilastojen lähde:
http://www.amquix.info/images/quixtar_stats2002.jpg

Lopettaneiden määrä

Quixtarin (Pohjois-Amerikan Amway) IBOden (ILH) lopettamisprosentit vuonna 2003.

  • 50 % kaikista ILH:sta lopettaa alle vuodessa (olleet mukana vuoden tai kauemmin)
  • 68 % uusista IBOsta lopettaa vuodessa
  • Tästä voimme päätellä, että 99 % lopettaa muutamassa vuodessa.

Lähde Amway itse:
http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/quixtar_stats2002.jpg

Syy lopettamiseen on se, että myyjät pitävät toimintaa huonosti kannattavana, he häviävät rahaa tai kokevat työn moraalittomana. Miksi kukaan lopettaisi kannattavan bisneksen, mistä saa passiivisia tuloja?

Tilastot 2001

Robert L. Fitzpatrickin tekemän tutkimuksen tietoja Amwayn jälleenmyyjien pakkioista vuodelta 2001:

  • Tutkimuksessa oli mukana 454 000 osallistujan palkkiot.
  • Noin 154 000 ei saanut lainkaan bonuksia (noin 34 %).
  • 99,4 % kaikista osallistujista sai keskimäärin 13,41 $ viikossa (58,11 $/kk), mistä summasta ei ole vähennetty kuluja eikä turhia ja ylihintaisia tuoteostoja. Keskimääräiset palkkiot ovat olleet vähemmän kuin liiketoiminnan kulut. Tämä tarkoittaa sitä, että yli 99 % häviää rahaa, koska pyramidin huipulla olevat saavat palkkioita ja alimmilla tasoilla on nämä 99,4 %, jotka saivat vain 58,11 $ kuukaudessa.
  • Noin 452 000 osallistujaa 455 000 osallistujasta ovat pyramidin pohjalla häviäjän asemassa. Puolet eli 50 prosenttia heistä lopettaa toiminnan joka vuosi ja heidät korvataan uusilla häviäjillä.
  • Ylimmillä tasoilla olevat 0,6 % (1/200) osallistujasta saa kaikista palkkioista 24 %. Tämä tarkoittaa sitä, että keskipalkkiot tälle ryhmälle ovat 700 $ viikossa eli yli 3000 $ kuukaudessa. Kun tästä vähennetään turhat ja ylihintaiset tuoteostot, verot ja toiminnan kaikki kulut, oli myös tässä ryhmässä niitä, jotka eivät tee voittoa. Alle yksi kymmenestätuhannesta osallistujasta (1/10 000) oli timanttitasolla.

Lähde

Tilasto 1997

Lähde: Amway tilastot (John Hoagland)
http://www.kolumbus.fi/petteri.haipola/verkostomarkkinointi/tyypillinen/amway_mahdollisuus.htm

  • - Yli 99,18 % EI pätevöitynyt edes Direct (1.) tason jälleenmyyjiksi. (0,82 % pätevöityi bonuksen arvoisesti)
  • - 0.01394% KAIKISTA jälleenmyyjistä on Timanttitason jälleenmyyjiä. Tämä tarkoittaa myös sitä, että 99.98606% (tai 99.986% tai 99.99%) KAIKISTA jälleenmyyjistä EIVÄT ole Timantti-tason jälleenmyyjiä. (Mistä sait päähäsi, että sinä olisit yksi heistä? 5/35 000 yleni timantiksi v. 1997 tilastojen mukaan)
  • - 41 % oli "aktiivisia" eli 59 % ei ollut aktiivisia
  • - 8-10 tuntia viikossa EI riitä tuottavan bisneksen rakentamiseen, (eikä suurempikaan tuntimäärä) hommaa on lähes mahdotonta tehdä VAIN 8-10 viikossa ja saada bisnes kannattamaan 2-5 vuoden suunnitelman mukaiselle tasolle
  • - Informaatio-tulva "kyllästyttää" markkinat, lähes jokainen ihminen on kuullut Amwaysta jotakin niissä maissa, missä se toimii. Informaatio on usein kielteistä, jopa useammin kielteistä kuin positiivista. On vaikeaa myydä ideaa, kun ihmiset ovat jo valmiina varuillaan.

Liiketoiminnan analyysi

http://www.amquix.info/tr/amway_fn.html
Amway Quixtar liiketoiminnan analyysi

Kokonaisvaltainen katsaus Amerikan Amwayhin eli Quixtariin, jota ei syyttä verrata kulttiin tai sen teamien myynti- ja hallintatekniikkaa rikollisjärjestön toimintaan.

Media

Amway NBC Datelinen ohjelmassa 7.5.2004

Amquix.infon sivuja

http://www.amquix.info/amway_basics.html
http://www.amquix.info/Amway_Real_plan.htm
http://www.amquix.info/quixtar_analysis.html
http://www.amquix.info/quixtar_income.html

Amwayn palkkiojärjestelmän malli:

model-6-4-2 (4K)

Lähde: Amquix.info
Quixtar's 6-4-2 plan versus a two-legged plan (Depth versus Width)

Petteri Haipola, 2005, päivitetty 2. toukokuuta 2007

Sivun alkuun | Hakemistoon