Amway: Tilastot

Kirjoittanut John Hoagland

 

Alkuperäinen englanninkielinen versio (the original version):
Amway: The Statistics Page by John Hoagland
http://www.cocs.com/jhoagland/amstats.html

Huolimatta jälleenmyyjien (Suomessa "ILH" eli Itsenäinen liikkeenharjoittaja, joka harjoittaa elinkeinoa itsenäisenä yrittäjänä, englanniksi "IBO") jatkuvista vakuutteluista, että "kuka tahansa, joka haluaa pätevöityä direct-tasolle (DD = Direct Distributor, Direct) onnistuu pyrkimyksessään, " niin Amwayn julkaisemat omat tilastot osoittavat jotain muuta. Kun keskustellaan siitä, miten hyvin ihmiset voivat menestyä, ei henkilön taustalla tunnu olevan mitään merkitystä. (siitä ei edes keskustella) Kun otat huomioon ihmisen synnynnäisen kyvyn (tai lahjan) luoda ihmissuhteita tai toimia myyntitehtävissä, niin muuttuvatko sen ihmisen tilastolliset mahdollisuudet merkittävästi? Mitä mieltä olet siitä tosiasiasta, että jollakin henkilöllä voi olla jo valmiina tiedossaan täydellinen "nimilista" Amway -liiketoiminnan rakentamista silmälläpitäen? Entäpä jos henkilö ei tunne kovin montaa ihmistä? (hänellä on pieni tuttavapiiri) Niin, jälleenmyyjät väittävät, että kyseinen henkilö voi käyttää "työkaluja" oppiakseen uusia taitoja, mutta miten tämä vaikuttaa sen henkilön mahdollisuuksiin menestyä liiketoiminnassa? (suom. huom. `Työkalut´ ovat englanniksi `Tools´ tai `Business Supporting Material´ eli liiketoiminnan tukemiseen tarkoitettu motivointi-materiaali: videonauhat, kasetit, kirjat, kokoukset, tapahtumat, (eventit) koulutustilaisuudet...)

Jälleenmyyjät antavat ehdokkaille tutustumispakkauksen yön yli tutkittavaksi. Siinä on kirjallinen tietopaketti Amwaystä, nimeltään SA-4400. SA-4400 hahmottaa tiettyjä lukuja Amwayn myynti- ja markkinointisuunnitelmasta. (Jatkossa: "Suunnitelma") Paljastamalla sen, kuinka paljon jälleenmyyjät ansaitsevat Amwayn liiketoiminnassa eri tasoilla, keskivertoihmisen tulisi pystyä arvioimaan omat tulotavoitteensa ja mahdollisuutensa menestyä... edellyttäen, että hän lukee myös sen "pienellä painetun tekstin."

Todellisuudessa jälleenmyyjät antavat ymmärtää, että nuo luvut voi jättää kokonaan huomiotta. Tavanomainen sanonta on "Ne ovat vain lain vaatimia lukuja. Tunnen ihmisiä, jotka tienaavat paljon enemmän," (suora lainaus) tai "Ne ovat vain FTC:n lukuja, älä huolehdi niistä." (FTC on USA:n kauppaa valvova elin, laitos; vastaavia instansseja Suomessa ovat Kuluttajavirasto, Rikospoliisin talousrikosten tutkimusyksikkö (vrt. FBI) ja Sisäasiainministeriön poliisiosaston arpajais- ja asehallintoyksikkö, jonka päällikkö on vuonna 2005 Hallintoneuvos Jouni Laiho) Useimmat jälleenmyyjät eivät istu alas ja tutki tarkoin sitä, mikä on heidän silmiensä edessä, koska heitä on pommitettu kaikella mahdollisella positiivisella tiedolla. (Suunnitelman avulla tai jopa värväyskokouksessa) Jos he ymmärtävät sen, mitä luvut varsinaisesti kertovat, eivät he kuitenkaan kyseenalaista yhtään mitään - he ovat vakuuttuneita jälleenmyyjien todistelujen perusteella siitä, että Amway on tie lisääntyvään vapaa-aikaan ja taloudelliseen hyvinvointiin. (rahaan)


Pika-hakemisto:


Mitkä ovat mahdollisuutesi edetä Direct tai Timantti -tason jälleenmyyjäksi?

Vuoden 1997 tilastojen mukaan:
(jotka koskevat pelkästään Pohjois-Amerikan tilastoja eikä niitä voida soveltaa kaikkiin jälleenmyyjiin maailmanlaajuisesti):

1) 41% kaikista jälleenmyyjistä on aktiivisia
2) 2% kaikista aktiivisista jälleenmyyjistä, jotka sponsoroivat muita ihmisiä, pätevöityivät Direct-tason bonus** jälleenmyyjiksi
3) 1.7% kaikista Direct-tason jälleenmyyjistä pätevöityivät korkeimpaa bonusta saavalle Timantti -tasolle
**Huomaa: SA-4400 sanoo "Tutkimus ja yhtiön arkistoidut dokumentit osoittavat, että noin 3% kaikista "aktiivisista" jälleenmyyjistä, jotka sponsoroivat muita ja noin 2% kaikista "aktiivisista" jälleenmyyjistä täyttivät Direct -tason pätevöitymisen ehdot tutkimuksen aikana. "

Mitä nämä luvut tarkalleen ottaen tarkoittavat?
1. Ensinnäkin, mikä on "aktiivinen jälleenmyyjä?" Amway määrittelee aktiivisen jälleenmyyjän näin: "joku, joka yritti myydä tuotteita, tai esitteli Myynti- ja markkinointisuunnitelmaa, tai sai bonusta, tai osallistui yhtiön tai jälleenmyyjän järjestämään kokoukseen [määrättynä] kuukautena." Tästä johtuen, kaikista mahdollisista Amwayn jälleenmyyjistä, vain 41% täyttää nämä ehdot ollakseen "aktiivinen." Tämä tarkoittaa myös sitä, että 59 % kaikista jälleenmyyjistä EI ole aktiivisia.
Kysy itseltäsi sitä, haluatko olla mukana liiketoiminnassa, jossa yli puolet sen jäsenistä eivät tee mitään kasvattaakseen liiketoimintaansa?

2. "Direct-tason jälleenmyyjä" täyttää myös Amwayn julkaisemat ehdot, joiden mukaan jälleenmyyjä on saanut kokoon vähintään 7500 PV -pistettä ja on värvännyt (sponsoroinut) muita ihmisiä. Siitä syystä vain 2% kaikista aktiivisista jälleenmyyjistä täyttää tämän ehdon. Suomennettuna: 2 prosenttia 41 prosentista on yhtä kuin 2x41 jaettuna 100 eli 0.82%. Tämä tarkoittaa sitä, että KAIKISTA jälleenmyyjistä vain 0,82 % pätevöityy Direct-tason jälleenmyyjäksi. Se tarkoittaa myös sitä, että 99.18% KAIKISTA jälleenmyyjistä eivät pätevöidy Direct-tason jälleenmyyjäksi. Miksi kaikki nämä ihmiset eivät ole Direct -tason jälleenmyyjiä? Ovatko he laiskoja, menettäneet unelmansa tai luovuttajia, helposti periksiantavia?
Kysy jälleen itseltäsi, haluatko olla tekemisissä yhtiön kanssa, jossa 99.18% kaikista liiketoiminnan aloittaneista ihmisistä ei menesty?

3. "Timantti-tason jälleenmyyjä" on jälleenmyyjä, joka täyttää Timantti-tason pätevöitymisen vaatimukset, jonka mukaan hän on värvännyt mukaan kuusi ihmistä, jotka ovat saavuttaneet Direct jälleenmyyjän -tason JA (sen lisäksi) hän itse pätevöityy saamaan bonuksen johtajuudesta. Tätä tasoa pidetään yhtenä huipputasona, menestyksekkäimpinä tasoina Amway liiketoiminnassa. Kaikista Direct -tason jälleenmyyjistä vain 1.7% pätevöityy Timantti-tasolle. Tämä tarkoittaa sitä, että KAIKISTA jälleenmyyjistä, 1,7% otettuna 0,82%:sta ovat Timantti -tason jälleenmyyjiä. Siitä saadaan laskemalla, 1.7x0.82 jaettuna 100 eli 0.01394% KAIKISTA jälleenmyyjistä on Timanttitason jälleenmyyjiä. Tämä tarkoittaa myös sitä, että 99.98606% (tai 99.986% tai 99.99%) KAIKISTA jälleenmyyjistä EIVÄT ole Timantti-tason jälleenmyyjiä. Kun jatketaan samaa logiikkaa, tarkoittavatko nämä tilastotiedot sitä, että KAIKISTA jälleenmyyjistä 99.99% on laiskoja, ovat menettäneet unelmansa tai ovat lopettaneet liiketoimintansa rakentamisen ennen kuin ovat saavuttaneet Timantti-tason?
Jotkut kriitikot ovat väittäneet, että koska Amway ei julkaise niiden jälleenmyyjien lukumäärää, jotka todella saivat bonuksia johtajuudesta (ja siitä syystä Timantti -tason pätevyyden saaneiden jälleenmyyjien määrää), ei mukamas olisi keinoa laskea Timantti -tason jälleenmyyjien määrää. Mutta, kun teet päätöstä sen suhteen, onko Amwayn liiketoiminta tavoittelemisen arvoista, sinun ei tarvitse tietää Timanttitason jälleenmyyjien LUKUMÄÄRÄÄ, vaan tilastot sen tason saavuttaneiden PROSENTUAALISESTA MÄÄRÄSTÄ.
Niin, tahdotko olla mukana liiketoiminnassa, jossa käytännössä katsoen (juuri) kukaan uusista jälleenmyyjistä ei saavuta huipputasoja?

Jos teit laskutoimitukset ja sovitat prosenttilukuja keskimääräiseen väkijoukkoon, joka osallistuu Vapaan Yrittäjyyden tapahtumaan, niin mitä ne luvut kertoisivat? ("Free Enterprise function" on suuri viikonlopun yli kestävä massatapahtuma, jossa on juhlapuhujina huippujälleenmyyjiä ja jopa USA:n presidenttejä kuten Ronald Reagan aikoinaan. Tapahtumaan osallistuu noin 30 000 - 35 000 jäsentä.)

  Prosenttia Vapaa Yrittäjyys -väkijoukko
Jälleenmyyjiä 100% 35 000
Active 41% 100%:sta 14 350
Direct jälleenmyyjiä 2% 41%:sta 287
TImantti jälleenmyyjiä 1,7%x(2% 41%:sta) 5
Näin ollen, tilastot kertovat, että 35 000 jälleenmyyjästä Vapaan Yrittäjyyden tapahtumassa, joukossa on mahdollisesti viisi Timanttitason jälleenmyyjää. (Laskussa ei tietystikään oteta huomioon juhlapuhujina esiintyviä Timantti-tason jälleenmyyjiä.)

Jos olet mennäksesi johonkin kokoukseen, kuulet luultavasti iskulauseen "Minusta tulee Timantti, entä sinusta?" Kaikki toistavat tätä iskulausetta, mutta todellisuudessa 99,9% niistä ihmisistä ei pätevöidy "Timantiksi;" itse asiassa 99,18% heistä ei pätevöidy edes "Direct" -tason jälleenmyyjäksi. Oletko sinä yksi niistä, jotka onnistuvat pääsemään "Timantiksi"? Kyllähän se on "mahdollista", että sinusta voi tulla seuraava Timantti-tason jälleenmyyjä, jos teet tarpeeksi kovasti töitä sen eteen ja olet riittävän päättäväinen. Mutta todennäköisyys sille, että Et pätevöidy Timantiksi, on paljon suurempi.

Ollakseni rehellinen, nämä tilastot ovat vain yksi tietty versio MLM -liiketoiminnan tilastojen joukossa - ylimmillä tasoilla on vain muutamia menestyneitä jälleenmyyjiä, kun taas paljon enemmän jälleenmyyjiä ei menesty. Nämä tilastot heijastavat ainoastaan vuoden 1997 Pohjois-Amerikan jälleenmyyjien joukkoa ja muuttuvat ajan saatossa. Muista myös se, että nämä ovat vain tilastoja paperilla. Tietysti, Amway on itse tuottanut nämä tilastot. Se on yhtiö, joka on tehnyt melkein 40 vuoden ajan tutkimusta monitasomarkkinoinnin periaatteiden sovelluksista yhteiskuntaan. Järjestelmän tehokkuus voidaan osoittaa yhtiön tilastoista ja soveltaa sitä jokaiseen jälleenmyyjään: yhteydenotot ehdokkaisiin suhteessa suunnitelman näyttämiseen heille ja sen suhteesta värväyksen onnistumiseen. Ovatko Amwayn tilastot luotettavia? Kysy heiltä. 40 vuoden jälkeen heidän on täytynyt onnistua tekemään tästä liiketoiminnasta tiedettä.


Entä markkinoiden kyllästyminen?

On lukuisia matemaattisia kaavoja, jotka todistavat miten MLM liiketoiminta kasvaa niin suureksi, että muutaman vuoden sisällä jälleenmyyjien määrä ylittää maapallon väestön määrän. MLM-yhtiöt osoittavat tietysti nopeasti sen, että tämän kaltainen markkinoiden kyllästyminen on vain teoreettista - yksikään MLM-firma ei tee sitä todellisuudessa. Sen sijaan, että todistaisin nämä tutkimukset oikeiksi tai vääriksi, väittelen aiheesta "informaatiotulvan aiheuttama markkinoiden kyllästyminen."

Amwayn tilastojen mukaan, jokaista ihmistä kohden, johon otat yhteyden tarkoituksenasi edistää liiketoimintaa, sinulla on X määrä ihmisiä, jotka haluavat nähdä Suunnitelman ja Y määrä ihmisiä, joita voit sponsoroida (yrittää värvätä heitä mukaan järjestelmään). (En tiedä, onko pääyhtiö kehittänyt nämä tilastot vai ovatko sen tehneet itsenäiset liikkeenharjoittajat). Jatkaaksesi yrityksen rakentamista, sinun on löydettävä ihmisiä, jotka eivät kuulu 59% passiivisen jälleenmyyjän ryhmään (ei-aktiivinen).

Nyt, kuukautta kohden: Tilastot osoittavat, että saadaksesi sponsoroitua 1 tai 2 ihmistä, jotka rakentavat liiketoimintaa aktiivisesti, sinun täytyy onnistua värväämään ainakin 2 - 4 ihmistä. Saadaksesi sponsoroitua kahdesta neljään ihmistä, sinun täytyy näyttää suunnitelma 15 henkilölle. (tätä henkilöä kutsutaan nimellä go-getter). Saadaksesi näyttää Suunnitelmaa 15 ihmiselle, sinun täytyy ottaa yhteyttä paljon useampaan ihmiseen. Kuinka moneen?

Timantti-jälleenmyyjien mukaan (keskimäärin) 40 ihmisestä, joille puhut:

  • 10 sanoo "En ole kiinnostunut"
  • 10 sanoo "ehkä myöhemmin"
  • 10 sanoo, "saattaisin tietää erään, joka voisi olla kiinnostunut"
  • ja 10 sanoo "kyllä, haluan nähdä Suunnitelman."

Sen vuoksi, saadaksesi 10 ihmistä istumaan alas ja katsomaan Suunnitelmaa, sinun täytyy puhua keskimäärin 40 ihmiselle. Saadaksesi 15 ihmistä katsomaan Suunnitelmaa, sinun täytyy puhua ainakin 60 ihmiselle. Muista, että tämä on KUUKAUTTA KOHDEN. Saadaksesi sponsoroitua uusia ihmisiä, sinun täytyy löytää jatkuvasti uusia ihmisiä, joihin ottaa yhteyttä. Ja jokaisen uuden henkilön, jonka saat sponsoroitua mukaan bisnekseen, täytyy vastavuoroisesti tehdä sama yhtä monelle ihmiselle.

Jos olet ainut ihminen sinulle määrätyllä maantieteellisellä alueella, nuo luvut eivät ehkä näytä vielä kovin pahalta. Kuitenkin, kun otat huomioon tosiasian, että samalla alueella on tuntematon määrä muita jälleenmyyjiä, niiden ihmisten lukumäärä kasvaa, joihin on otettu yhteyttä. Lisää tähän toteamus "suusta suuhun" leviävän tiedon eteenpäin menemisestä, jonka mukaan "yksi ihminen kertoo kahdelle jotakin hyvää, mitä hänelle on tapahtunut, mutta kertoo kymmenelle, jos hänelle on tapahtunut jotakin pahaa." Tämä tarkoittaa sitä, että jokainen ihminen, joka on nähnyt Amwayn Suunnitelman, mutta ei ryhtynyt jälleenmyyjäksi, on kertonut kokemuksestaan 2 - 10 ihmiselle. Jos hän ryhtyi jälleenmyyjäksi, hän alkaisi käydä sitten lävitse omaa nimilistaansa. Tämän lisäksi on olemassa vielä fakta, että Amway on ollut olemassa melkein 40 vuoden ajan. (vuonna 1998) Tämä tarkoittaa sitä, että noiden 40 vuoden aikana huhuja, tarinoita, juoruja ja asiatietoja on kerrottu ihmiseltä toiselle. Sen tähden, mitä enemmän ihmisiä sponsoroidaan Amwayn liiketoimintaan, ja mitä enemmän aikaa kuluu, sitä enemmän ihmisiä on kuullut Amwayn tarjoamasta bisnes-mahdollisuudesta. Kuinka monta ihmistä tästä tuleekaan? Yhdestä yhtiöstä (tai tässä tapauksessa, bisnes-mahdollisuudesta) kertovan nformaation leviämisen laskeminen maapallon väestölle 40 vuoden aikana jää yhteiskunta- ja tilastotieteilijöiden tehtäväksi. Riittää, kun sanotaan, että hyvin suurella todennäköisyydellä kuka tahansa satunnaisesti valittu henkilö on kuullut jotakin Amway yhtiöstä - olipa se sitten hyvää, pahaa tai neutraalia. Nyt kun on olemassa uusia tiedon lähteitä kuten internet ja se on yhä helpommin kaikkien saatavilla, ihmisten mahdollisuus saada tietoa Amwaystä lisääntyy järkyttävästi.

Lopputulos on sentähden tämä: Tyypillinen jälleenmyyjä ei lähesty ihmisiä enää uudenlaisen ja ainutlaatuisen mahdollisuuden kanssa ansaita rahaa. Pikemminkin hän joutuu yrittämään murtaa ihmisten uskomuksia ja vastalauseita koskien Amwayn liiketoimintaa.
Kysy itseltäsi, haluatko olla mukana liiketoiminnassa, jolla on huono maine yleisen mielipiteen mukaan, olipa se maine sitten oikeutettua tai ei. (Miksi jälleenmyyjät eivät kävele ihmisten luokse ja sano heille: "Hei, tahdotko rakentaa Amway liiketoimintaa"? Heidän on täytynyt ottaa käyttöönsä "uteliaisuuden herättämisen menetelmä" saadakseen ihmiset katsomaan Suunnitelmaa. suom. huom. Jälleenmyyjät eivät kerro värvättäville etukäteen, minne ovat heitä viemässä, kun pyytävät heitä mukaan värväyskokoukseen. He puhuvat vain salamyhkäisesti "hyvästä mahdollisuudesta" ansaita helposti lisätuloja ilman sanottavaa riskiä ja kertovat olevansa itse äärimmäisen tyytyväisiä kokemuksestaan.)


Kuinka paljon siihen menee todella aikaa?

Näyttäessään Myynti ja markkinointisuunnitelmaa, monet jälleenmyyjät kertovat ehdokkailleen, että 3-12 kuukaudessa, tekemällä 8-10 tuntia työtä viikossa, voit saada lähes 2,100 dollaria kuukaudessa. (Direct jälleenmyyjän taso) Samoin tekemällä 8-10 tuntia töitä viikossa voit rakentaa itsellesi 72 000-150 000 dollarin tulot seuraavien 2-5 vuoden aikana. (mitä todennäköisimmin, Timantti taso) Kuinka oikeaan osunutta ja tarkkaa tämä on todellisuudessa? (Anna kun minä aloitan sanomalla, että vuonna 1982 TV-ohjelman "60 Minuuttia (60 Minutes)" haastattelussa Amwayn toinen perustajajäsen Rich DeVos ei suostunut kommentoimaan sitä, onko jälleenmyyjien esittämä väite "ansaita kuukaudessa 2 000 dollaria tekemällä töitä 8-10 tuntia viikossa" realistinen. Tämän lisäksi, olen kuullut, että yhtiön tiedotuslehden "Amagram" tammikuun numerossa vuonna 1998... yhtiö tiedotti jälleenmyyjiä siitä, että he [aliarvioivat] sen ajan, mitä tarvitaan liiketoiminnan rakentamiseen ja kielsivät [esittämästä sellaisia väitöksiä].")

Ensinnäkin, luvut, jotka näytetään Suunnitelmassa (taas, löytyvät kirjasesta SA-4400) ovat arvioita perustuen Amwayn omaan sponsorointi-malliin. Heidän mallinsa kertoo, että tullaksesi Direct jälleenmyyjäksi sinun täytyy sponsoroida 6 ihmistä, jotka sponsoroivat 4 ja nämä puolestaan 2 ihmistä. Lukemalla tarkemmin, huomataan, että vain 1 henkilö 45:stä (tai 2,22 %) kaikista Direct jälleenmyyjistä ovat todella rakentaneet liiketoimintansa tämän mallin mukaisesti. Ja näin ollen, vain 2,22 % saa bonuksia SA-4400:ssa kuvatulla tavalla. Mitä tällä on tekemistä sen kanssa, kuinka paljon aikaa tarvitaan bisneksen rakentamiseen Direct tasolle? Mitään suoraa viittausta ei ole, mutta jos luvut SA-4400 -kirjasessa soveltuvat vain 2,22 prosenttiin kaikista jälleenmyyjistä, niin soveltuuko 8-10 tuntinen työviikko (jota jälleenmyyjät mainostavat) loppuihin 97,78 % ehdokkaista? Pidä mielessäsi silti se, että SA-4400 ei kerro MITÄÄN siitä, kuinka paljon aikaa jälleenmyyjältä menee saavuttaa jokin tietty taso liiketoiminnassa.

Kun useimmat jälleenmyyjät joutuvat vastakkain tämän tiedon kanssa, he kertovat nopeasti, että ihmisille on olemassa kaksi "lähtökohtaa" - aika, jolloin he "avaavat aloituspaketin" ja aika, jolloin he "ottavat homman vakavasti." Kuinka paljon aikaa näiden kahden tapahtuman välillä on? Se riippuu ihmisestä. Jotkut ihmiset lähtevät mukaan liiketoimintaan ja sponsoroivat ihmisiä samana iltana, kun taas toisilla kestää kuukausia tai vuosia aloittaa sponsorointi. Kuluttamalla 8-10 tuntia viikossa aikaa liiketoiminnan rakentamiseen, osoittaa sen, että olet "vakavissasi" homman suhteen, mutta vaikka näin olisikin, niin milloin tarkalleen ottaen alkaa 2-5 vuoden arvioitu startti? (Suunnitelman mukaan) Lisäksi, otetaanko laskuihin mukaan "väärät startit," kuukauden tai parin kuukauden aika, jolloin joku on vakavissaan, mutta ei tee sen jälkeen enää mitään?

Kuinka realistista on tehdä 8-10 tuntia viikossa töitä seuraavien 2-5 vuoden aikana ja pätevöityä siten Timantiksi? Ilmiselvästi, et pääse sille tasolle, jos teet töitä vähemmän kuin 8 tuntia viikossa. Mutta kuinka paljon pitäisi tehdä, jotta se onnistuisi? Jos oletamme, että 8-10 tuntia viikossa tarkoittaa 32-40 tuntia kuukaudessa, niin tässä on läpimurto: (Luvut, joita käytän ovat "keskiarvoja," jotkut kokoukset kestävät kauemmin, jotkut voivat olla lyhempiä.)

Toiminta/ työtehtävä Tunteja (kuukaudessa) Yhteensä tuntejä kuukaudessa Keskimäärin yhteensä tunteja viikossa
Esittele Suunnitelmaa. Lasketaan vähintään 15 esittelyä, 1 tunti/ kerta, 1/2 tuntia jälki-puintia varten. 15 x 1.5 tuntia 22.5 22.5 5.625
Osallistuminen Värväyskokouksiin kahdesti kuussa, 2 tuntia/ kokous. 4 26.5 6.625
Osallistuminen seminaariin tai eventtiin kerran kuussa, 4 tuntia/ kokous. 4 30.5 7.625
Motivointimateriaalin ja tavaroiden nouto (kaikilla ryhimmä ei ole) ja paperityö. (sponsorin tapaaminen) Lasketaan varovaisesti mukaan 0,5 tuntia/ viikko. 2 32.5 8.125
Olemme jo nyt päässeet vaihtelualueen minimiin eli 8 tuntiin viikossa. Jos jatkamme tästä...
Ajoaika esittelytilaisuuksien, kokousten ja kodin välillä. Otetaan 0,5 tuntia/ kerta. 15 esittelyä, 2 värväyskokousta, 1 seminaari/ eventti =18 tapahtumaa x 0,5 h. 9 41.5 10.375
Olemme päässeet nyt maksimiin eli 10 tuntiin viikossa, mutta jatketaanpa..
Aika puhelintyössä: tapaamisten järjestelyä, tilausten tekemistä, ylälinjan ohjeita, ohjeita alalinjaan: vähintään 1 tunti/ viikko (ehkä vähemmän, ehkä enemmän). 4 45.5 11.375

Näiden lukujen mukaan, henkilön tulisi käyttää keskimäärin 11,38 tuntia viikossa liiketoiminnan rakentamiseen. Pidä mielessäsi, että tämä on erittäin varovainen keskiarvo ja vaaditaan luultavasti paljon enemmän aikaa, jos halutaan "laittaa bisnes isolleen." Pidä myös mielessäsi se, ettei tämä arvio pidä sisällään neljää suur-tapahtumaa vuodessa; jokainen kestää kokonaisen viikonlopun. (noin 72 tuntia tai enemmän).

Voiko Direct-jälleenmyyjäksi päästä realistisen arvion mukaan 3-12 kuukaudessa? Jokaisessa teamissä on aina "tähti-jälleenmyyjä" joka on tehnyt sen 1 tai 2 kuukaudessa. Jokaista sillä tavalla tehnyttä henkilöä kohden, kuinka monta on niitä, jotka eivät onnistuneet? Jos katsot tilastoja, niin 99,18 % jälleenmyyjistä ei ole saavuttanut sitä tasoa ollenkaan! Minun mielestäni, uskon että 3-12 kuukautta on "tilastoja vastaan." Sen sijaan, että (tutkimuksessa) olisi arvioitu sitä aikaa, mikä jälleenmyyjältä menee Direct-tason saavuttamiseksi ja sen keskiarvon laskemiseksi, tutkimus tehtiin kaikista niistä Direct-jälleenmyyjistä, jotka onnistuivat siinä. Tämän laskettiin sitten kestäneen keskimäärin 3-12 kuukautta ja se sisällytettiin Suunnitelmaan - antamaan kuva siitä, että kuka tahansa saavuttaisi Direct-tason 3-12 kuukaudessa tekemällä töitä 8-10 tuntia viikossa. Ovatko nämä luvut sitten laittomia? Eivät ole Federal Trade Commissionin (FTC) mukaan, koska JOKU on tehnyt sillä tavalla. (siis onnistunut) Ovatko luvut petollisia tai harhaanjohtavia? Mahdollisesti. Mutta, kun jälleenmyyjät kertovat sinulle näitä lukuja ja sitten puhuvat kaikista niistä Direct-jälleenmyyjistä, joita he henkilökohtaisesti tuntevat, ja jotka tekivät sen 12 kuukaudessa, (tai joskus jopa alle kolmessa kuukaudessa) niin se muuttaa ehdokkaan saamaa vaikutelmaa. (mitä on erittäin vaikeata tarkoin mitata)


Niin, mutta kun tämä on "uusi Amway"

Jälleenmyyjät sanovat myös mielellään, että he tarjoavat ihmisille "uutta" Amway liiketoimintaa. Tämä on erilaista liiketoimintaa, koska "he eivät ole kuulleet siitä vielä minulta." (todellinen jälleenmyyjän kommentti)

Kuinka erilainen tämä "uusi" Amway on verrattuna siihen "vanhaan" Amwayhin? Ja milloin tarkalleen ottaen oli "vanha" Amway? Viime vuonna? 10 vuotta sitten? 20 vuotta sitten? Tämän väitteen johdosta, vertailen uutta Amwayta, joka on olemassa "nyt" (1998) siihen Amwayhin, joka oli olemassa 20 vuotta sitten. Ota huomioon, ettei tämä taulukko pidä sisällään mitään luonteenomaisia piirteitä Amwayn online-"tytäryhtiöstä," Quixtarista. (suom.huom. Quixtar ja Amway ovat yksi ja sama firma: "Quixtar is really Amway", http://www.amquix.info/amway_is_quixtar.html)

Ominaisuudet vanha Amway uusi Amway
Pääsetkö mukaan Amway liiketoimintaan vain sponsorin kautta? Kyllä Kyllä
Pitääkö sinun sponsoroida ihmisiä rakentaaksesi ison bisneksen? Kyllä Kyllä
Voitko tilata luettelon tuotteita suoraan palvelunumerosta? Kyllä Kyllä
Voitko tilata varastotuotteita vain Amwayltä? Vain jos olet siihen oikeutettu jälleenmyyjä (yleensä vain Direct-jälleenmyyjät). Kyllä
Mistä saat suurimman osan tuotteista? Sinun täytyy käyttää sponsori-linjaa/ tuotteet pitää hakea sponsorin kotoa. Useimmat tuotteet voidaan lähettää kotiinkuljetuksena lähettipalvelun kautta (RDC/ Service Center).
Entäpä bonus shekit? Maksetaan alalinjaan sponsoriuden perusteella/ saat palkkion (bonus) sponsorilta. Amway maksaa suoraan (useimmille teameille).
Kuinka monia erilaisia yhtiön tuotteita on saatavilla luettelon kautta? Yli 1 000. Yli 2 000.
Rohkaistaanko jälleenmyyjiä käyttämään motivointimateriaalia? (= Työkalut) Kyllä Kyllä
Mistä nauhat kertovat? Jotkut kertovat tarinansa, jotkut opettavat. Jotkut kertovat tarinansa, jotkut opettavat.
Entäpä ARP Kukaan ei ole mukana siinä. Sitä ei keksitty ennen 1990-lukua. Jotkut teamit ovat mukana siinä, jotkut eivät.
Tästä johtuen, "vanhan" ja "uuden" Amwayn välinen ero ei ole paljon enempää kuin se, että Amway on ottanut suuremman vastuun tuotteista ja palkkioiden maksusta helpottaakseen paperityöhön liittyviä vaikeuksia.

Ovatko nämä muutokset riittävän merkittäviä, jotta jälleenmyyjä voi sanoa sinulle, että hänellä on "uusi Amway" sinulle tutkittavaksesi? Periaatteet eivät ole lainkaan muuttuneet! Jos haluat menestyä, sinun täytyy yhä puhua ihmisille liiketoiminnasta ja sitten sponsoroida heitä. Aivan, enää ei ole ovelta-ovelle kiertäviä saippuan kaupittelijoita, mutta pidä se mielessäsi, että jälleenmyyjät lopettivat sen tekemisen 1960-luvulla - yli 30 vuotta sitten! Niin, että mikä se "uusi" Amway liiketoiminta oikein on? Voisiko se olla siirtyminen tuotteiden jakelusta Työkalujen jakeluun?


To Hoagland index.html
Takaisin aloitussivulle

Sivun alkuun | Hakemistoon