Se on loppu nyt sitten, ainakin toistaiseksi. Illalla 1.9.2006 Poriin saapunut IC173 ei enää kulje vaan se on korvattu taajamajunalla H471, jonka tuloaika on 40 minuuttia aikaisempi kuin IC-junalla. Aamulla 2.9.2006 lähtenyt IC164 on korvattu taajamajunalla H460 jonka lähtöaika on 8 minuuttia aiemmin. Viimeisen IC-junan liikkumisen kävin tietysti paikan päällä katsomassa. Valitettavasti videokamerani hämäräkuvausominaisuudet ovat huomattavasti heikommat kuin aiemman analogisen mallin. En  myöskään ole videoinnin kanssa ollut paljoakaan tekemisissä, joten taiteellisuus on lähellä nollaa ;) DivX-koodekin voi ladata esimerkiksi täältä.

IC173:n saapuminen kuulutetaan, mp3-tiedosto.
IC173 saapuu Poriin 1.9.2006. Videoleike, kesto 2 minuuttia 5 sekuntia, divx-koodattu avi-tiedosto, tiedoston koko 35,5 megatavua.
IC173:n runko siirretään yön ajaksi sivummalle. Videoleike, kesto 1 minuuttia 41 sekuntia, divx-koodattu avi-tiedosto, tiedoston koko 28,9 megatavua.
IC173:n vaunun numero yhden määräpaikkakyltin teksti. Videoleike, kesto 8 sekuntia, divx-koodattu avi-tiedosto, tiedoston koko 560 kilotavua.
IC173:ssa ollut ravintolavaunu, jpg-kuva.
IC173:n kaksi viimeisintä vaunu, jpg-kuva.

IC164 lähtee Porista 2.9.2006 ja katoaa sankkaan sumuun. Videoleike, kesto 1 minuutti 18 sekuntia, divx-koodattu avi-tiedosto, tiedoston koko 22,1 megatavua.
IC164:n kaksi viimeisintä vaunua aamusumussa, jpg-kuva.
IC164:n kaksi ensimmäistä kaksikerrosvaunua, jpg-kuva.
IC164:n määräasemakyltti, jpg-kuva.
IC164:n veturin (Sr2 3212) keulakuva, jpg-kuva.
Tämä kuva antaa jonkinlaisen käsityksen vallinneesta sumusta.

IC-liikenne palautettiin Tampereen ja Porin välille 7.6.2010. Ensimmäinen aikataulun mukainen IC-juna tauon jälkeen tuli kello 22.33. Veturina oli Sr 2 3210 ja vaunuina kolme kappaletta kaksikerrosvaunuja. Juna oli merkitty IC2-junaksi ja sen numero oli 181. Aamulla paluujuna sai numeroksi 166 ja tietysti myös IC2-merkinnällä.