Seuraavassa on otteita lentäjien tekemistä vikailmoituksista huoltoporukalle, jotta viat saadaan korjattua ennen seuraavaa lentotehtävää. Nämä ovat aitoja ilmoituksia, joita ovat tehneet USAn ilmavoimien pilotit, näitähän ei voi keksiä itse.

O = ongelma, R = ratkaisu

(O) Vasemman päälaskutelineen sisempi pyörä melkein vaihdon tarpeessa.
(R) Vasemman päälaskutelineen sisempi pyörä melkein vaihdettu.

(O) Koelento OK, paitsi automaattinen laskeutuminen melko raju.
(R) Tässä konetyypissä ei ole automaattista laskeutumistoimintoa.

(O) Potkuri numero 2 vuotaa hydraulinestettä.
(R) Potkurin numero 2 vuoto on normaalia. Muissa potkureissa ei ole normaalia vuotoa.

(O) Jotakin on löysässä ohjaamossa.
(R) Jotakin kiristetty ohjaamossa.

(O) Oikeanpuoleisessa päälaskutelineessa jälkiä vuodosta.
(R) Jäljet poistettu.

(O) Radiomajakan äänenvoimakkuus on uskomattoman kova.
(R) Äänentasoa säädetty uskottavammalle tasolle.

(O) Kuolleita itikoita tuulilasissa.
(R) Eläviä itikoita tilattu.

(O) Autopilotti ei pidä korkeutta, vaan korkeus tippuu 200 jalkaa minuutissa.
(R) Ongelmaa ei havaittu maassa.

(O) IFF ei toimi.
(R) IFF:n ei kuulukaan toimia, jos se on pois päältä.
(IFF = Identification Friend or Foe, järjestelmä, jolla viholliskoneet ja omat voidaan erottaa toisistaan)

(O) Kitkalukko saa kaasukahvan juuttumaan.
(R) Sitä varten se on siellä.

(O) Kolmosmoottori puuttuu.
(R) Moottori löydetty oikean siiven alta lyhyen etsinnän jälkeen.

(O) Kone käyttäytyy hassusti.
(R) Konetta käsketty ryhdistäytymään, lentämään kunnolla ja olemaan vakava.

(O) Tutka "hyräilee".
(R) Uudelleenohjelmoitu tutkaan myös sanat.

(O) Murtumäepäily tuulilasissa
(R) Epäilysi taitaa olla oikea.

(O) Hiiri ohjaamossa.
(R) Kissa asennettu.