Jassoo, sitä halutaan kaahailla pitkin ja poikin? Niin arvelinkin. Mitä? Ai että kaahailusta jää aina kiinni? Höh, mikäs amatööri sinä oikein olet? Alla pari vinkkiä herra Bensalta. Mikäli haluat tietää enemmän, ota suoraan yhteyttä Bensaan, puh. 0100-vauhtikippo, tai ilmoittaudu hänen päämajassaan seuraavalle kurssille. Päämajan sijainnin saat selville soittamalla Bensalle. Uudet kurssit alkavat toistaiseksi seuraavasti:

Aloittelevat kaahaajat: kuukauden ensimmäinen maanantai kello 20
Edistyneet kaahaajat: kuukauden toinen maanantai kello 18
Ammattikaaharit: kuukauden viimeinen maanantai kello 17

Hinnat:

aloittelijat 500 euroa/päivä
edistyneet 1 500 euroa/päivä
ammattilaiset 5 000 euroa/päivä

Hinnat sisältävät vain kurssin ja majoituksen puolijoukkueteltassa, ajokit tulee hommata itse. Mikäli sinulla ei satu olemaan ajokkia, voit osallistua herra Tiirikan pikakurssille "kuinka kääntää auto alle minuutissa". Tiirikan puhelin on 0100-tiirikatjamuutpelit. Ammattilaiskurssin käyneet saavat hienon diplomin, joka kelpaa jokaisessa alamaailman keskusvärväyspaikassa.

Seuraavassa 9 perussääntöä

1. Valitse sopivat välineet

- Vältä kirkkaanpunaisia autoja
- Huomaamaton hiirenharmaa "perhe"auto jää helpommin huomioimatta
- Valitse sedan-mallinen ajokki, joka on viritetty konehuoneesta mahdollisimman paljon ilman, että virittelyn huomaa autoa ulkopuolelta tarkasteltaessa.
- Hommaa huippuhyvä tutkanpaljastin (Israelin tiedustelupalvelu antaa vinkkejä stealth-mallisista tutkanpaljastimista, puh +972 542 5468 6458 5214 452)

2. Havainnoi vaara ajoissa

- Vältä suurta nopeutta vähäliikenteisellä tieosuudella, koska sinulla ei ole mitään suojaa tutkaa vastaan. Tämä pätee sekä päivä- että yökaahailuun.
- Kiinnitä huomiota tutkanpaljastimen piippauksiin, erityisesti teillä, jotka kulkevat maaseudun läpi. Poliisi on hyvin kekseliäs, joten tutka on voitu naamioida heinäpaaliksi. Poliisien keskuudessa järjestetään arvonta kuukausittain "parhaasta naamioinnista".
- Opettele tuntemaan "vaaralliset" ajoneuvot, kuten Vw Golf. Kiinnitä myös huomiota auton ulkonäköön, onko outo mötikkä keskellä tuulilasia, entä pilkistääkö maskin takaa jotakin kirkasta.
- Ylläolevat pätevät aina, kun ajoneuvo lähestyy joko edestä tai takaa.

3. Pidä tarkkailu aktiivisena päiväaikaan

- Kultainen sääntö numero 1 uudelleen: huomaamaton ajokki saattaa läpäistä sakkorysän.
- Hidasta lähestyessäsi tunnelia tai alittaessasi siltaa ja muuta vastaavaa. Päästyäsi sieltä pois, saatat joutua äkkiä tutkatuksi tutkan ollessa kaukana tuloaukosta.
- Ole epäileväinen jokaista oudosti pysäköityä autoa kohtaan (kuten Golf keskellä peltoaukeata eikä ketään ihmistä näkyvissä) kunnes olet varmistanut ajoneuvon todellisen luonteen.
- Rampille saapuessasi tee nopea vilkaisu rampin päähän.
- Hidasta, jos ajoneuvo on lähestymässä takaasi. Vinkki: Lähestyvä ajoneuvo ei pienene peilissä!

4. Pidä tarkkailu aktiivisena myös yöaikaan

Tärkein sääntö yökaahailuun: aja niin lujaa, että kaikki ohittamiesi ajoneuvojen valot pienenevät peilissä mahdollisimman nopeasti. Mikäli jonkin ohittamasi ajoneuvon valot eivät pienenekään, kyseinen ajokki on ilmeisesti poliisi, joka lähti perääsi.

5. Harjoittele jatkuvasti "näkymättömyyttä", harhautusta ja piilottelua

- Yritä löytää joku idiootti, joka haluaa tosissaan näyttää, että hänen autonsa kulkee kovempaa kuin sinun. Jättäydy sopivan etäälle ja nauti tutkasuojasta :)
- Aja välillä ajovalot päällä, välillä parkit ja välillä ei mitään valoja. Yöaikaan kannattaa pitää sumuvaloja päällä silloin tällöin. Tämä sen vuoksi, että vastaantuleva poliisi, joka lähtee perääsi, hämmentyy, kun etsii autoa, jossa ei ollut kuin parkkivalot ja itse oletkin juuri tuikannut lähivalot päälle. Muista myös tilapäisesti hidastaa nopeutesi suunnilleen sallituun. Perääsi lähtenyt poliisi hämmentyy takuulla. Tämä toimii tietysti vain, jos samaan suuntaan on menossa useampia ajoneuvoja.
- Tutkanpaljastimen asennuspaikka on tärkeä. Se pitää olla nopeasti poistettavissa kuljettajan paikalta, jotta taakse liimautuva poliisi ei huomaa sitä.
- Jos epäilet, että olet joutunut silmätikuksi, aja rekan taakse ja käänny viime hetkellä ensimmäisestä rampista ulos tai levähdysalueelle. Tässä vaiheessa ei yleensä enää ole mitään menetettävää.
- Aina kun poliisi lähestyy, piilota tutkanpaljastin viereisen penkin alle.
- Jos olet vaarassa joutua pysäytetyksi, tee seuraavat hätätoimenpiteet:
    1. Poista tutkanpaljastin ja piilota se
    2. Poista imukuppi tai muu vastaava kiinnitysvaruste  (paljastinta ei koskaan saa ruuvata kiinni)
    3. Muista laittaa tupakansytytin paikalleen. Mikään ei herätä enempää epäilyä, kuin tyhjä sytyttimen liitin! Vaikkei mitään muuta tapahtuisi, autosi syynätään mikroskoopilla.

6. Varo hitaasti liikkuvia jonoja

- Jonot muodostuvat ajoneuvoista, jotka ajavat melko liki toisiaan hieman alle sen hetkisen rajoituksen täyttäen koko tien ja estäen hyvin tehokkaasti kaikki ohitukset.
- Nämä jonot ovat yleensä seurausta siitä, että ensimmäisenä menee partioauto kaikkine tunnuksineen päivineen ja kukaan ei uskalla ohittaa, ettei vain tulisi pikavoittoa. Jonon loppupäässä on yleensä toinen "siviili"auto, joka tarkkailee jonon käyttäytymistä, kuten jatkuvia pujotteluja ym. Säännön numero 2 muistaminen auttaa tässä tapauksessa.
- Muista varoa myös mäkiä ja muita vastaavia paikkoja. Kaahaajalle ei jää mitään mahdollisuuksia toimia, kun tutka nappaa ajokin mäen päältä.

7. Vältä epäammattimaista ja provosoivaa liikennekäyttäytymistä

- Fiksu kaahaaja ei ärsytä liikaa muita
- Älä ohita täyttä vauhtia. Juuri ohittamasi asuntoauton kuljettaja on kuitenkin vapaalla oleva poliisi, jolla on puhelin ja lehtiö valmiina.
- Vältä erikoisia rekisterikilpiä äläkä missään tapauksessa liimaile puskuritarroja, jotka provosoivat, kuten "HAIST HUILU KYTTÄ"

8. Ylläpidä jatkuva tarkkailu

- Kaahailu on vakavaa huvia. Hetkenkin herpaantuminen tarkkaavaisuudessa johtaa pikavoittoon. Keskity!

9. Käyttäydy asiallisesti, jos sinut pysäytetään

- Krooninen kaahailu aiheuttaa sen, että ennemmin tai myöhemmin sinut pysäytetään. Ylläolevat ohjeet takaavat, että se on myöhemmin, mutta ei kuitenkaan "ei koskaan".
- Älä käyttäydy pöyhkeästi. "Kas, sait mut kiinni" aiheuttaa yleensä tehotarkastuksen koko autoon.
- Älä unohda piilottaa tutkanpaljastinta.
- Ole kohtelias ja hieman pelokas. Ojentaessasi ajokorttia on hyvä, jos kätesi lievästi vapisee. Tämä osoittaa, että pelkäät suunnattomasti sitä, mitä tuleman pitää ja kertoo myös sen, että yleensähän sinä noudatat kaikkia lakeja ja määräyksiä.
- Vastaa kysymykseen "Tiedätkö, paljonko sulla oli nopeutta" vaikkapa "Voi sentään, en todellakaan, ajatukseni varmasti harhailivat. Mutta ilmeisesti olen ajanut ylinopeutta, koska minut pysäytettiin". Vielä jos saisit ääneesi pelokkaan tunnelman niin hyvä. Näin annat kuvan siitä, että et tehnyt sitä tahallasi. "Myöhästyn töistä" -selitys on jo kuultu n+1 kertaa. Lentäjien kannattaa pitää lentolupakirjansa aina mukana ja sujauttaa se vahingossa ajokortin mukana poliisille. Jos poliisi kysäisee lentolupakirjasta jotakin, niin kannattaa kokeilla selitystä "ilmankos tämä kippo ei noussut ilmaan".